Se enkelt indlæg
Gammel 15-11-2010, 22:04   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Min sag er at jeg er blevet standset i sygedagpenge for at overgå til revalidering efter en jobplan. Jeg ville gerne have klaget over jobplanen men det blev afvist af min sagsbehander. Jeg fik at vide at jeg kun kunne klage over afgørelser som bevilling af revalidering og stop af sygedagpenge. Jeg ville klage over jobplanen fordi jeg fandt planen urealistisk. Det var en læreplads, hvor mine fysiske skånebehov ikke blev tilgodeset og jeg frygtede at blive opsagt og dermed stå uden jobplan og derved ingen indtægt. (ikke berettiget til kontanthjælp)
Prøv at kigge her jeg ved ikke det er nok forsent med en klage over jobplan, med mindre at du kan bruge den at du er blevet vejledt forkert men her er et skema til at klage over en jobplan
http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/.../klagehelp.htm

Man kan også altid sende en klage til borgmester og hele kommunalbestyrelsen også selv om en sagsbehandler siger at man ikke kan, til en anden gang så bed altid om at få sådanne beskeder på skrift


Citat:
Jeg klagede derfor over min revalidering var urealistisk og at ressourceprofil ikke medtog alle helbredsoplysninger og redegjorde for at min arbejdsprøvning sluttede på 16t pga fysikken og anden arbejdsprøvning blev afbrudt af jobcenter pga manglede opgaver. Jeg blev fyret efter meget kort tid og sagsbehandling omkring mulighed for ny plan blev standset pga af min klage skulle behandles. Jobcenter vælger så at give mig medhold i klagen (uventet) jobplanen er urealistisk og dermed er revalideringsplanen urealistisk og revaydelse stoppes. Uden stadig at have indhentet lægeoplysning eller i samtale med mig og afklare evt ny jobplan, har jeg fået afslag på at høre under flexlovsbestemmelserne fordi arbejdsprøvning og revalideringsmuligheder ikke er udtømte, men er ikke berettiget til revalidering skrevet i klagemedhold.
og det har du fået på skrift med begrundelse og ankevejledning for så ville jeg da seriøst overveje at anke den beslutning ... og har du klaget over stop af sygedagpenge .. ??

Dine sygedagpenge er jo i første omgang stoppet på forkert grundlag og efterfølgende bruger de så varighed det lyder besynderligt (men det er der så meget der gør )


Citat:
Sygedagpenge som stoppede pga overgang til revalidering er så nu begrundet med varighed og ingen mulighed for forlængelse, for nu er jeg pludselig uafklaret pga tilbudt forløb/kursus på smertecenter og egentlig stillingtagen til tilbagevenden til arbejdsmarked kan først ske efter forløb som jeg end ikke er bevilget endnu. Sagsbehandler var orienteret om henvisning til smertecenter længe inden bevilling til revalidering. Smertecenter var kun mhp bedre livskvalitet ift at dele oplevelser med andre og at kunne lære at leve bedre med kroniske smerter. Jeg har også fået at vide revalidering kun kan tilkendes 1 gang så ikke flere forsøg.
har smertecenteret skrevet at det ikke kan bedre din arbejdsevne men kun din livskvalitet og har du klaget over stop af sygedagpenge .. ?

Og ikke mindst har de opdateret og rettet din ressourceprofil ?

Citat:
Har fibromyalgi, men det er kun nævnt med 2 linier i min ressourceprofil og ikke under helbredsoplysninger. Oprindelige sygemelding var pga stress og overbelastning og kendte rygproblemer/migræne. Diagnose for og udredning for fibromyalgi er stillet sideløbende med sygemelding.
Tja og disse ting til sammen kan give sekundær fib .. du skal insistere på at få det med under helbredsoplysninger lige som du skal klage hvis ikke de har opdateret og rettet din ressourceprofil til , og det er ligeledes vigtigt at du ikke godkender den inden de har fået det hele med, din profil skal opdateres ved ændringer i dine helbreds eller andre forhold

Citat:
Jeg tænker på om dette er korrekt sagsbehandling for at gavne mig til at udnytte ressourcer og finde den hurtigste vej tilbage til arbjedsmarkedet eller den længste omvej fordi jeg har tilladt mig at klage.
Tror det er hverken enten eller ,det er simpelthen bare sådan det fungere ude i mange kommuner i dag, penge før mennesket desværre ... prøv lige at svar på de spørgsmål jeg har skrevet til dig og så vil jeg lige prøve at se om jeg kan komme med noget mere opfindsomt i morgen, hvis ikke andre kommer før mig .. men en ting er vigtigt og det er din aktindsigt så frem du ikke har fået det så søg det med det samme.en sådan findes under nyttige link
  Besvar med citat