Se enkelt indlæg
Gammel 02-09-2018, 11:50   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stormhat Se meddelelser
Ja, det må være sådan jeg skal gribe praktikken an. Jeg har allerede svært ved at se, at det kommer til at gå, men jeg er ikke typen der siger "nej" på forhånd, hvilket tidligere har resulteret i at jeg er blevet sendt i praktik 22 timer om ugen, hvilket slet ikke gik.
Når man er i kløerne på jobcentret er det vigtigt, at man ikke siger nej på forhånd, så det griber du helt rigtigt an.
Ellers ville du nemt kunne få skyld for, at være negativ o.l.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stormhat Se meddelelser
Og øv, hvor er det irriterende, at man skal holde lav profil. Det er jo ikke en interesse, som jeg føler at jeg kan omdanne til noget reelt arbejdslignende - i hvert fald vil både chancerne for at "slå igennem" (både genremæssigt, men også bare med online undervisningsmateriale) være så minimale, samt at jeg ofte brænder ud på det og må tage lange (uger, måneder) pauser fra projekterne.
Er der evt. noget af det du kan lave, og så have det liggende på din egen pc, så det er nemt, at "offentliggøre" det når tiden er til det?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stormhat Se meddelelser
Hvis jobbet går udover borgerens fritid (fx at man INTET får lavet i sin fri-tid og fritid, hverken opvask, tøjvask, hobbyer eller lignende), så må det da være mere fordrende og livsbekræftende for borgeren at kunne bruge blot den minimale energi og det minimale overskud der måske er til daglig, uden job, på noget der holder livskvaliteten oppe.
Det er netop derfor det kan være en god idé, at starte på at skrive dagbog et par uger før man skal starte i praktik. Så vil det fremgå af dagbogen hvad man kan klare derhjemme når man ikke er presset.
Og når man så er startet i praktik vil det fremgå hvis man f.eks. ikke har overskud til, at støvsuge hver uge, som man gjode inden man startede i praktik.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Stormhat Se meddelelser
Det skal måske også nævnes, at jeg kun lige (3 måneder siden) er flyttet til byen, så jeg ER ny i deres system, og de har måske ikke alle papirer på mig,
Det kan være en god idé, at bede om aktindsigt, så du kan tjekke hvad kommunen har om dig.

http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_old.pdf
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_vejledning.pdf

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser

1½ time på sund aftensmad er nok ønsketænkning for mange, også folk i alm arbejde
Det handler meget om at prioritere, og ikke alt mad tager 1½ time at lave.
Mange måltider kan laves på 30-45 min.

Min søn bor stadig hjemme, men ofte spiser han hos sin kærestes familie, og så skal jeg kun lave mad til mig selv.

For et par dage siden stegte jeg 3 stykker laks, og lavede båd-kartofler i ovnen sammen med nogle grøntsager. Så har jeg nem mad til de næste 2 dage, hvor jeg bare skal varme et stykke laks på panden, og derefter kan jeg varme nogle kartoffel-både og grøntsager på panden, og så lidt creme fraiche til at dyppe i.
D.v.s., at den første dag brugte jeg en times tid på at lave mad, men de næste 2 dage kunne det så gøres på et kvarter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat