Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2017, 11:35   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bricko Se meddelelser
Lige et hurtigt spørgsmål angående min situation. Jeg er jo i medicinsk behandling efter blodprop samt lavt stofskifte og lavt kalium. Alle blodprøver er fine, men jeg føler mig stadig syg. Vil og må kommune/jobcenter nu raskmelde mig? Jeg har jo ingen egentlig diagnose mere, kun "velbehandlet" sygdom.
Jeg er bange for at nogen kommuner godt kan finde på at standse ydelser til borgere som stadigt ikke er raske nok til at passe et arbejde, men om de må er en helt anden ting.
Jeg har en smertesygdom som ikke kan behandles og kommunen standsede uden videre sygedagpengene med besked om at jeg var stationær, selv om min læge afviste at jeg var det. Stationær betyder i den forbindelse at selv om man får lov til at gå på ydelsen længere så kan man alligevel ikke blive raskere, det er nok også den begrundelse de også vil bruge i din situation.

Kommunen har pligt til inden de standser ydelsen at finde ud af om du er berettiget til fleksjob, pension, ressourceforløb, eller revalidering, men den kom min kommune let over ved at påstå at jeg kan arbejde et bestemt timeantal langt over fleksjobgrænsen, dette gjorde de helt uden at arbejdsprøve mig og helt uden at sagsbehandleren nogensinde havde truffet mig, et timeantal som jeg kom op på ved en tidligere sygemelding men som jeg ikke længere kan honorere.

Du bør hurtigst muligt besøge din læge og sikre dig opbakning fra denne.

Hvilken ydelse er du på?
Har du en ide om hvor mange timer du kan arbejde?
Har du eksempelvis været i arbejdsprøvning?

Prøv evt. at læse lidt i ankestyrelsens principafgørelse som siger at de kan standse sygedagpenge når borgeren er helt eller delvist arbejdsdygtig.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=173117
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat