Se enkelt indlæg
Gammel 07-03-2018, 21:49   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Normalt vil man være afskediget for længst inden man når i mål med fleksjobbet.

Dog findes der en variant der hedder fastholdelses fleksjob, som jeg vil råde dig til at undersøge nærmere.
Det er blevet meget sværere at opnå fastholdelses fleksjob siden 2013 men det er det jo også i forbindelse med normalt fleksjob.
Selv om det er svært er der altså stadigt personer som kommer igennem på denne måde.
Dog kræver fastholdelses fleksjob at din arbejdsgiver er med på ideen og naturligvis også kommunen.

Fastholdelses fleksjob går ud på at virksomheden forsøger at fastholde medarbejderen ved forskellige tiltag som skal dokumenteres, det kan være nedgang i tid, andre arbejdsopgaver, hjælp til bestemte opgaver som medarbejderen ikke længere kan klare og når virksomheden i et år har forsøgt at fastholde medarbejderen så kan man være heldig at opnå det de kalder et fastholdelses fleksjob.

Hvis din chef er med på ideen og gerne vil beholde dig så kan I kontakte kommunen og høre hvordan I bedst kan gøre og om I allerede har gjort nogle tiltag som kan betragtes som forsøg på fastholdelse.

Selv havde jeg planer om at gå den vej og læste en del om emnet men det hele faldt på jorden fordi chefen ikke gad fastholde en syg medarbejder, fleksjobbere passede ikke ind i vagtskemaet.

Men jeg har tidligere skrevet med en her på siden, en der lige som dig spurgte til fleksjob og ligeledes blev henvist til at undersøge muligheden for fastholdelses fleksjob og vedkommende skrev senere at nu var fastholdelses fleksjobbet i hus, mener at det var på under 6. måneder, så man kan være heldig at have både en interesseret arbejdsgiver og en interesseret kommune.

Så hvis man er en af de heldige så er det klart den bedste løsning.

Du kan læse mere om fastholdelses fleksjob her http://www.cabiweb.dk/fleksjob/fastholdelsesfleksjob/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat