Se enkelt indlæg
Gammel 05-10-2013, 00:08   #15
_René_
Søger støtte & vejledning
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2013
Lokation: København
Indlæg: 61
Styrke: 11
_René_ er ny på vejen
det er ikke let...

Hej alle

Jeg vil gerne starte med at komme med en rettelse.
Peter, jeg kan se jeg har skrevet 2007 til dig sidst Peter, men dette skulle have været 2011.

For at præcisere det helt nøjagtig, kommer her de fulde kommentarer.

2007:
Der ses discusdegeneration på de 2 nedre lumbale niveauer, hvor disci ses med nedsat vandindhold og let højdereduktion. På niveau L4/L5 ses en stor ekstruderet højresidig paramedian prolabs, som dislocerer højre L5-rod i lateral retning og som foranlediger betydelig impression i durasækken, således af der er relativ central spinalstenose på niveauet.
På niveau L5/S1 ses en mindre median prolabs, med high intensity zone, som udtryk for følger effter annulær bristning. Der er ikke tegn på rodpåvirkning på niveauet og ikke påvirkning af durasækken.
De 3 øvre lumbale disci ses velbevarede.
På niveau Th12/L1 ses discus med nedsat vandindhold og let højdereduktion og der ses samtidig bredbaseret protrusion af discus, som foranlediger impression i durasækken og tangerer conus. Conus fremtræder eller normalt, konfigureret uden signalforandringer. Der er gode pladsforholdcentralt i spinalkanalen, kranielt for L4.
Foraminalt ses let reduceret pladsforhold i foraminen bilateralt på de 2 nedre lumbale niveauer, pga. discusprotrusionen, men ellers ses gode pladsforhold i foraminae. Der er normale signaler fra knoglemarven. Facetleddende er velbevarede.


2011: (((jeg kan simpelthen ikke finde nogen beskrivelse, kun konklusion)))
Stor højresidig paramedian prolabs fra discus iv. L4/L5 og let protrusion sv.t. L5/S1

2013:
I niveau TH12/l1 er der let discus degeneration og discus bugter diskret ind i spinalkanalen men påvirker ikke konusspidsen. I columna lumbalis ser man dehydrering af 4. og 5. lumbale disci men begge har pæn højde.
I niveau L4/L5 foreligger der en diskret discus bugtning men der er ikke udvikling af central stenose eller rodpåvirkning og der er frie foraminale pladsforhold.
I niveau L5/S1 foreligger der en lille højresidig prolabs, som ikke når frem til højre S1 rod. Der er ikke udvikling af stenose eller venstresidig rodpåvirkning og der er frie foraminale pladsforhold. Pladsforholdene i den resterende del af columna lumbalis er normale. Der er ingen patologiske forandringer i distale medulla eller konusspids.

Det håber jeg ligesom, sætter de MR-scanninger på plads.

Jeg har endnu ikke været ved speciallægen, som henviste mig til MR-scanningen. Svaret fik jeg egentlig kun fordi, da min egen læge havde fået svaret tilsendt. Og da jeg alligevel skulle forbi vedr. noget med min medicinering, fik jeg svaret med på vejen.

Min læge syntes, ud fra scanningen, at jeg var fint kørende!!! Denne udtalelse, havde nær medført, at jeg strangulerede manden foran den sagesløse praktikant, der sad ved hans side.

Jeg gjorte det naturligvis klart for ham, at jeg på ingen måde var enig i den betragtning. Jeg kan naturligvis ikke forstå, at jeg er så fint kørende, når jeg har været sygemelde siden 12.07.13. I øvrigt har jeg siden min arbejdsskades indtræden, haft ca. 3 måneders sygefravær om året. Det er jo ikke ligefrem småtingsafdelingen og havde jeg været i det private, var jeg naturligvis røget for længst.

Jeg ser naturligvis frem til at tale med speciallægen, men føler mig faktisk også ligt trist.

En anden ting jeg gerne vil dele med jer er. Da jeg mødte op til MR-scanningen, tog en venlig kvinde i mod mig. Da jeg havde fået det meste af mit tøj af og var på vej ind til den nok mindste MR-maskine jeg nogensinde havde set, sagde hun, "hvad var det lige du skulle have scannet????"

Der stod jeg så

Jeg sagde, "du kan jo starte forneden og slutte foroven". Jeg anede ikke, hvad jeg skulle svare hende ellers. Så spurgte hun lidt til, hvor jeg havde ondt henne, hvilket jeg foreviste hende så godt jeg kunne. Så sagde hun "ja det passer vidst meget godt med, hvad lægen har skrevet"... "jeg skal nok få det hele med". Med den garanti, lagde jeg mig klar til at køre en tur i helvede.

Jeg vil ikke sige mere om den oplevelse andet end, at jeg nu står med en manglende MR-scanning af den øvre del af min ryg, hvor smerterne ellers stråler ud i fingerspidserne til tider. Scanningen starter fra TH7, hvilket jeg jo ikke anede noget som helst om hvad betød, før jeg spurgte min egen læge. Jeg forklarede min læge, at min kiropraktor flere gange havde nævnt T2, T1 og C2 for mig, under mine behandlinger hos ham. Min læge kunne så meddele mig, at disse betegnelser sad noget længere oppe end hvor scanningen var foretaget.

Alt dette havde jeg naturligvis forklaret speciallægen også, inden MR-scanningen. Jeg havde til med alle journaler fra alle steder med, så han kunne se, hvorledes og hvordan jeg var blevet behandlet... MEGA frustrerende situation at stå i nu.

Jeg aner ikke om den nye MR-scanning skal ses positivt eller negativt, da jeg jo har fået det dårligere siden 2007.

Byd ind med hvad i har. Jeg ser frem til at høre fra jer.

_René_
_René_ er ikke logget ind   Besvar med citat