Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2010, 12:02   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Som sagt var jeg yderst tilfreds med undersøgelsen hos Mats Lindberg, han var meget dygtig følte jeg og ligeledes meget grundig, så grundigt er jeg endnu aldrig blevet undersøgt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11523&page=2

Og jeg vil da også sige at speciallæge erklæringen er 100% i orden, men vi ved jo godt hvor gode kommunen er til at finde lige netop den sætning der måske kan drage resultatet i tvivl. Og så vende hele bøtten om og give afslag. Ifald det sker, håber jeg da at fibromyalgiforeningen vil hjælpe mig med en udtalelse.
Da det nu er muligt at teste, selv om det er ret kostbart:

Vigtige forskningsresultater

Forskningen viser, at fibromyalgipatienter har en række forstyrrelser i centralnervesystemet, som medfører en generel "overfølsomhed" over for smertepåvirkning. Det er påvist, at patienterne har for mange smertetransmittorer, der sender besked til hjernen om smerter, samtidig med, at man har for få naturlige smertehæmmere, der skal begrænse smerterne. Når hjernen hele tiden påvirkes af smertesignaler og ikke får tilstrækkelige pauser, skabes der en "overfølsomhed" for smerter. Dette fænomen kaldes central sensitivering og kendes i øvrigt også i forbindelse med andre kroniske smertesygdomme. De nyeste forskningsresultater viser, ved hjælp af specialscanninger af hjernen, at der forekommer en langt større og mere udbredt blodgennemstrømning i hjernen i forbindelse med smertepåvirkninger hos fibromyalgipatienter sammenlignet med raske kontrolpersoner. Helt nye specialscanninger, de såkaldte funktionelle MR-scanninger, har vist at der er tale om reelle fysiske smerter, som registreres i hjernen hos fibromyalgiramte. Der er endvidere påvist visse ændringer i immunforsvaret hos fibromyalgiramte og sammenholdt med helt nye forskningsresultater, som viser, at også hormonelle og genetiske faktorer er involveret i sygdomsbilledet, har medført, at internationale forskere i dag betragter fibromyalgi som en kompliceret multifaktoriel sygdom.

På nuværende tidspunkt ved man ikke tilstrækkeligt om årsags- virkningssammenhængene i forhold til fibromyalgi, men den internationale forskning gør i disse år markante fremskridt, som vil bidrage til, at læger og andre får en større forståelse af denne meget komplicerede sygdom og dermed være i stand til at udvikle bedre og mere effektive behandlingsformer.
http://www.fibromyalgi.dk/index.php?page=information

Disse forskningsresultater var noget jeg sidste år gjorde dem opmærksom på og efter at have undersøgt det er det nu med på foreningens hjemmeside.

Men nu må jeg blot vente og se hvad de siger på kommunen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat