Emner: Ombudsmanden
Se enkelt indlæg
Gammel 11-02-2009, 09:29   #1
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Exclamation Ombudsmanden

Da jeg i sin tid blev gruelig træt af den lange ventetid der var i min sag, fik jeg det råd, at skrive til ombudsmanden.

Jeg fik hurtigt svar tilbage, at han havde sendt mine papirer til borgmesteren i min kommune.

samtidig fik jeg en folder om ombudsmandens arbejde.

Der står bla.

Ombudsmandens opgave er at kontrollere statslige, kommunale og andre offentlige forvaltningsmyndigheder.

Ombudsmanden kan behandle klager over forvaltningsmyndighedernes afgørelse og deres behandling af borgerne og sagerne. man kan f.eks. klage over et afslag på en ansøgning, den måde sagen er blevet behandlet på, den tid det har varet, og de ansattes opførsel.

Ombudsmandens kontrol går ud på at bedømme om der er sket tilsidesættelse af gældende ret, eller om myndighederne i forbindelse med deres opgaver eventuelt på anden måde har lavet fejl eller forsømmelser.

************************************************

Når man nu læser, at selv alvorligt syge, skal til samtale på jobcenter hver uge, ja så vil sagsbunkerne hobe sig op i en grad der er uoverskueligt.

Det eneste der kan ske ved at skrive til ham, er at der bliver sat skub i jeres sag. Han laver ingen afgørelser, og derfor kan det ikke skade jer på nogen måde.

Mange hilsner
Anna
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat