Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2015, 14:03   #358
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Angry

De der ikke kan sove om natten finder andet arbejde. De andre bliver. Nogen er vaccineret med ordvalget: Sådan er loven og dermed frasiger de sig ethvert ansvar. Hælere siger, jamen det er jo ikke mig der har stjålet.
Hvad var det lige bogholderen fra auschwitz forsvarede sig med da han blev sigtet. Han sagde jeg fulgte jo bare loven. Nu vil jeg trods alt ikke sammenligne det danske socialvæsen med Nazityskland, men grundliggende er borgeren til for systemets skyld og ikke omvendt. Mit land er blevet et teknokratisk samfund, hvor der stærke har ret. Alle er ikke lige for loven.
Vi skal langt dybere ned, for at forstå hvorfor vi er blevet så optaget af os selv.
Det ændrer love ikke ved, så længe den røde bundlinje har første prioritet.
Som det er i dag går det ud på at fordele fattigdom og lade de rige blive rigere. Det kan ikke ændres medmindre folk stemmer anderledes. Hvor mange politikere har I erfaret der taler for at ændre forvaltningsloven? jeg har kun hørt dem tale om delakter, men det er lappeløsninger. Skuden skal vendes fuldstændigt. Elmer og partnere, som ved hvad de har med at gøre siger direkte, at man i kløerne på det system er retsløs. Hvorfor ser man ikke de advokater i Deadline f.eks eller hører dem i medierne. Hvor er de journalister henne i de store landsdækkende medier henne. Det er jo dem der skulle være demokratiets vagthund. Fravær af ordenlig journalistik skriger til himlen. Jesper Tunell skal dog have ros, for at have mod til at fortælle hvordan det den herskende herremands mentalitet har overtaget fuldstændigt.

Sidst redigeret af vasen; 22-12-2015 kl. 14:06. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat