Se enkelt indlæg
Gammel 16-08-2011, 09:02   #13
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
Hej...

Jeg kunne godt tænke at høre jer med denne dumme lidelse, HVOR slemt I er hypermobile for at have så mange smerter i hele kroppen? Jeg spørger, fordi min nu 18 årige datter, gennem hele livet har bokset med smerter i led og muskler. Nogle af hendes led låser, især når hun ligger ned, knæene giver nogle ordentlige smæld og i det hele taget siger de " klonk" ved næsten hvert skridt. Hun er rytter og har siden hun var lille, døjet med slemme smerter der kommer og går, i håndled, albuer, skuldre, nakke ( har piskesmæld oveni), ofte smerter i hofterne, knæene, skinneben og ankler. også smerter i selve rygsøjlen..

Det er aldrig så hun går ud af led nogen steder, men "bare" smerter stort set dagligt og hun klarer ikke at hverken stå eller gå så meget. Har netop måtte opgive sin læreplads som blomsterdekoratør, som gennem de måneder hun var der, var et dagligt ******* pga de mange timer på fødderne. Nu er hun lige gået igang med makeup artist uddannelsen, som er stressende og nok også hårdt arbejde, men dette er hende ønske uddannelse og noget hun virkelig brænder for, så det skal prøves af.

Genkender I det beskrevne og ville I mene hun er let, middel eller ret hårdt ramt?

Selv er jeg som mor hypermobil i nogle led, mest bare hænder og arme, men har slem fibromyalgi.

Mange knus fra Fibro
Hej Fibro!

Stakkels din datter!! Jeg kan godt genkende det du beskriver! Specielt det med klonk og knæk og bræk Det lyder til at hun er hårdt ramt, forstået på den måde at det på ingen måde er "normalt" at have så mange problemer og smerter som 18 årig!! Hvis ikke din datter har været ved reumatolog, så vil jeg mene at det er på høje tid! Der KAN jo også ligge andre ting til grund for hendes problemer, og det er altså vigtigt med tidlig diagnose, også selvom det er en "simpel" lidelse som HMS.

Håber og ønsker det bedste for din datter! Og dig også selvf.

hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat