Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2011, 21:29   #11
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej med dig.

Føler virkelig med dig og ved præcis hvordan det er.

Jeg er en 20 årige pige som også har hypermobilitet og det påvirker mig rigtig meget ved jeg har mange smerter i arme, bene , knæene , hofterne og skuldrene og lider meget af muskel stivhed osv.. , og der skal ingen ting før jeg får forstuvninger/ brækker arme og bene, i det hele skal det nok være oppe på 50-90 forstuvningede/brækkende arme og ben også tager det rigtig lang tid om at heles.
Så har fået nogle special håndled/fodledsskinner til støtte og aflastning af led ,
Hvis jeg overbelaster mine arme for meget ender det med at , jeg snart ikke kan bruge hånden og den hæver total vildt meget op samtid med jeg får gule,blå , røde og lilla mærker ligner virkelig en der har fået tæsk.

De forskellige læger og reumatologer siger der er en samme hæng mellem hybermobilteten og min medfødte kroniske ryg sygdom som jeg er blevet opereret for flere gange og har fået kroniske smerter, så får stærkt smertestillende medicin 4 gange om dagen for nogle lunde at have en tågelig hverdag men med masser af hvile.
Så går til fysio-og kropsterapeut hver 14 dag hvor hun går i dybben med smerterne i hele kroppen, også laver jeg øvelser og styrketræning 2 gange om dagen som er styret af min fysio- og kropsterapeut , plus jeg træner en del på balancebræt og blodtræning, og går små ture hverdag med min hund for at holde mine muskler stærke
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 15-08-2011 kl. 21:35.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat