Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2017, 23:25   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Har ringet til Skatteministeriet, der ville sende os vores Årsopgørelse fra 1995 og det skulle iflg. Udbetaling DK være bevis nok. :-)
Dejligt i har fundet en løsning.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Buffy Se meddelelser
Forstår så stadig ikke, at de kan sige, som de har gjort.
Vend bevisbyrden:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg undskylder på forhånd hvis du allerede har skrevet om det.

Så vidt jeg forstår af det du skriver, så er det en enkelt person på borgerservice der påstår, at du skal kunne dokumentere dit arbejdsforhold.

Bed denne person om at oplyse dig hvilken lov (og evt. §) disse ting fremgår af.

Altså, vend bevisbyrden om.

Af dit link i første indlæg kan jeg se, at du har fået det på skrift. Fulgte der en klagevejledning med?

Jeg vil mene, at det brev du har sendt ind må være en afgørelse, og en afgørelse kan man anke (uanset om der er klagevejledning med eller ej).

Af afslaget fremgår det, at du har spurgt d. 6/2, og eftersom det i dag er d. 15/2, så burde der være tid nok til at klage. Det skal være gjort inden 4 uger fra modtagelse af afslaget.

Hvis det var mig, så ville jeg skrive noget i denne stil:

"Til Udbetaling Danmark (eller hvem der har sendt afgørelsen til dig)

Jeg har modtaget en afgørelse hvoraf det fremgår, at jeg ikke kan tage mit pensionstillæg med, ved en flytning til Spanien, medmindre jeg kan dokumentere, at jeg har været erhvervsaktiv her i landet før jeg fik tilkendt førtidspension.

Jeg mener, at denne afgørelse er forkert, og klager hermed over den.

Med venlig hilsen "Buffy" + cpr. nr."

Aflevér klagen på Borgerservice, og bed om kvittering for modtagelse.

På den måde bliver det Udbetaling Danmark, der skal bevise overfor dig, at deres afgørelse er korrekt, og hvis de fastholder afgørelsen ryger den videre til ankestyrelsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat