Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2011, 22:58   #7
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
[QUOTE=Snøften;169024]
Og så er mit spørgsmål om det virkelig kan være rigtig??? Er det normalt, at man skal gå fra en psykiater og have det værre end da man kom?[/QUOTE]

Din psykiater er desværre ikke ene om at give samme uheldige virkning, "at få det værre end da man kom". Jeg har gået i 3 mdr. hos en kvindelig psykiater i Haderslev pga. deprision, og jeg oplevede også at komme ud meget værrer, efter hver 14 dags konsultation. Hun var tæt på at skubbe mig ud over livets kant.
Jeg er meget tålmodig og gav hende en fair chance i 3 mdr., før jeg fik "nok er nok" og tog skeen i egen hånd. Den prakticerende læge ville ikke henvise mig til anden psykiater dengang.

Jeg lærte af den oplevelse, at man kun skal give psykiater kort snor for at bevise sit værd, så efter 3-4 gange er det ud, hvis det ikke er godt. Det er bedre at få ingen behandling, end ødelæggende behandling.

Sidenhen er jeg flyttet til anden landsdel og et årti er gået. Nu har jeg fået en god mandlig psykiater med speciale i kogniativ terapi. Han indså hurtigt jeg ikke kunne tåle anti deprisiv medicin.

Men i starten hos "den gode psykiater", havde jeg meget urolige drømme med storebælts færger der var tæt på at forlise i uvejr. Så vi patienter skal nok forvente lidt uro, alt efter hvor dybt hjernevrideren er trængt. Nu er jeg tæt på nr. 45 konsultationer, og har det meget bedre end da jeg startede forløbet og jeg har ikke haft uro i flere dage over ham.

Den anden dag havde jeg lyst til at melde mig syg, da jeg ikke havde fået lavet lektier til konsultationen. Jeg mødte op, og fortalte jeg ikke havde lavet mine lektier, og ville egentlig have meldt mig syg pga af det. Men mit overjeg sagde jeg skulle møde op, for ellers fik jeg jo ikke den hjælp, han var til for.
Jeg kørte hjem sprængfyldt med energi, for selvfølgelig blev han ikke sur over manglende lektier

Jeg syntes du skal stoppe definitivt hos din psykiater, når han nedgør dig. Du skal skal også spørge dig selv om, at hvis han fortsætter samtaler/behandlinger med dig, "hvordan gavner han min sagsbehandling, hvis han er forudindtaget og fyldt af fordomme?"

Klag til din prakticerende læge over psykiater, at du er nød til at få en henvisning til en anden psykiater, ellers ødelægger psykiateren både dig og forplumre din sagsbehandling.

Jeg ved ikke hvem man skal klage til, hvis du vil klage til myndighederne, der kan fratage hans praksis
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat