Se enkelt indlæg
Gammel 31-07-2017, 10:44   #59
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Mht flueknepperi gisne, svar venligst følgende:

1. Er det flueknepperi når Beskæftigelseskonsulent Tim Kaas Andersen ikke bliver stillet til ansvar over for loven ?

2. Er det flueknepperi når Jobcenterchef Maria Bødker Boje ikke bliver stillet til, ansvar over for loven ?

3. Er det flueknepperi når Afdelingschef Tine Hornbak ikke bliver stillet til, ansvar over for loven ?

4. Er det flueknepperi når en person, som overhovedet ikke er inde i min sag, uden indsigt og viden i min sag, ud fra ukorrekte, mangelfulde, misfortolkede og ulovlige journal-notater, en Hr Bo Juul Jensen fra CF 2. kontor, område 1, bruger næsten halvdelen af brevet på at svare på Jobcenter Lærkevej JKI vegne, ud fra hans "fortolkning" af hvad der er sket i min sag ?

5. Er det flueknepperi når en Hr Bo Juul Jensen fra CF 2. kontor, område 1, bruger skatteydernes penge på at bruge tid på at prøve at beskrive hans "fortolkning" i næsten halvdelen af brevet om "Sagens oplysninger/forløb" som er kun med til at gøre forvirringen større og trække sagsbehandlingen unødigt i langdrag ?

6. Er det flueknepperi når jeg modtager et brev fra kommunen, uden underskrift på ?

7. Er det flueknepperi når det nærmest er umuligt at få jobcentre til at lave skriftligt begrundede afgørelser med klagevejledning iht Forvaltningslovens § § 23-25 ?

8. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke følger deres eget "Koncept/skrivevejledning til BIF borgerbreve" ?
Eks. vis:
- Godt og læsevenligt sprog
- Tilpasset modtagerens individuelle behov
"Sprog: En jobplan er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."

"Som offentlig myndighed har BIF kontakt med og indflydelse på mange borgeres liv på godt og ondt. En stor del af kontakten mellem BIF og borgerne foregår via breve til borgeren. Denne form for kommunikation er envejs, derfor skal den besked, vi giver borgeren, være umiddelbart let at forstå og handle efter."

9. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke følger Ombudsmandens Principper for god forvaltningsskik ?
- besvarer borgernes henvendelser inden for en rimelig tid
- behandler borgerne korrekt og høfligt
- skriver til borgerne i et sprog, som de kan forstå
- har orden i deres sager

10. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke henviser præcist til de § i lovgivningen, der understøtter, hvad de skriver, dvs. ud fra hvilket lovmæssigt grundlag de "beklageer" og "vurderer" ?

11. Er det flueknepperi når en borger beder om en skriftlig uddybning og forklaring samt med henvisning til lovgivningen på de skriftlige henvendelser og spørgsmål borgeren har ?

12. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedsloven §§ 5-7 mht. helhedsvurdering ?

13. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedsloven § 10 om Officialprincippet ?

14. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Magtfordrejningsprincippet i Forvaltningen ?

15. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Proportionalitetsprincippet i Forvaltningen ?

16. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningsloven §§ 22-24 om begrundelser og skriftlige afgørelser ?

17. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningslovens § 24 om administrative skøn ?

18. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningslovens § 25 om klagevejledninger ?

19. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedslovens §§ 66-67 om genvurderingsfrist ?

20. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder BM's Skrivelse om ressourceforløb SKR nr 9248 af 14/03/2017 ?

21. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder deres rådgivningsforpligtelse i forhold til borgeren ?
- Servicelovens § 1, § 10, §12
- Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område
- Retssikkerhedsvejledningen pkt. 56, pkt. 188, pkt. 128
- Retssikkerhedslovens § 5 Helhedsvurdering
- Forvaltningslovens § 7
- UD-loven § 3 "Lov om Udbetaling Danmark"

22. Er det flueknepperi når Beskæftigelsessbormester Anna Mee Alserslev lyver os borgere direkte op i ansigtet i TV2 Lorry mht at hendes forvaltning nærmest skulle fremstå som et pragteksempel på kommunerne i Danmark, hvor de overholder lovgivningen og IKKE får nævneværdige klager ?

23. Er det flueknepperi når Beskæftigelsessbormester Anna Mee Alserslev og hendes hær af økonomer og jurister bortforklarer og kasten skylden på alt muligt andet og alle mulige andre ?

24. Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Forvaltningsloven LBK nr 433 af 22/04/2014 §7 §19 §22-25

25.Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Notatpligten Offentlighedsloven § 13 LOV nr 606 af 12/06/2013 ?

26. Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Retssikkerhedsloven LBK nr 1345 af 23/11/2016 ?

27. Er det flueknepperi når Det juridiske princip om Proportionalitet LOV nr 442 af 09/06/2004 ikke bliver overholdt ?

Jeg kan komme med mange flere eksempler på om hvad der er flueknepperi , hop evt ind på Bitten Vivi Jensens FB side eller på Liv Over Lov, der er talrige elsempler... men det mener "gisne" vel også er flueknepperi .

For ca 14 timer siden fra Bitten: https://www.facebook.com/bitten.v.je...11135755842275



https://da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
"Flueknepperi er slang for at hænge sig i uvæsentlige detaljer, synonym med pedanteri[1], mens paragrafrytteri[2] typisk vil finde anvendelse i forbindelse med nidkær regelfortolkning.

Ordet "flueknepperi"s oprindelse og etymologi er uvis, men det optræder i Pia Jarvads Nye ord : ordbog over nye ord i dansk 1955-1998, der kender det fra 1977.[3][1] Der kendes to tolkninger af ordet "flueknepperi": den "mindre pæne" tager udgangspunkt i fluer, der parrer sig - en handling som kan synes ligegyldig og uvæsentlig, mens den "pæne" forklaring søger sin etymologi i knipling eller lignende sysler[Kilde mangler] - tilsvarende en aktivitet med fokus på detaljen.

Tilsvarende ord kendes fra andre sprog."


.
Om ordet, flueknepperi er det rigtige ord ved jeg ikke, men jeg taber også overblikket, når jeg læser om din sag.
Jeg ville overveje, som gisne skriver, at se på sagen, i helikopter perspektiv.
Systemet og du bruger oceaner af tid, og som jeg ser det er det kun i systemets interesse, at du fortsætter som hidtil.

Du skal passe på, at de ikke finder en ny diagnose til dig, som er Kværulantforrykthed. Så risikerer du nemlig, at blive henvist til klinikken for funktionelle lidelser!
Vi kan sagtens blive enige om, at jobcentret og hele det system er fuld af grove undladelser, kører folk rundt i manegen m.v.
Einstein har udtalt noget i retning af, at det er galskab at gøre det samme igen og igen, hvis det ikke virker.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat