Se enkelt indlæg
Gammel 14-04-2017, 10:45   #1
Seidler66
49år
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Lokation: Rødovre
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Seidler66 er ny på vejen
Ressourceforløb og syg pårørende

Hej
Jeg er i 1-årigt ressourceforløb der slutter til august. Jeg er i gang med sidste del der består af en arbejdsprøvning. 2 gange om ugen af 1 1/2 time. Jeg bruger mere end halvdelen af tiden på en briks og sådan har det været siden jeg startede for 6 uger siden.
Ifølge job konsulenten som arbejder samme sted så kan arbejdstiden ikke øges.
Nu er der så sket det, at min mor for 3 uger siden fik konstateret kræft i 4 stadie, hvilket betyder, at hun ikke kan helbredes. Hun skal dog igang med livsforlængende strålebehandling. I mellemtiden har hun fået en midlertidig plejehjemsplads.
Hun insisterer på at jeg er hendes nærmeste pårørende og vil gerne have mig med til lægesamtale o. L. Hun har svært ved at formulere sig da hun for nogle måneder siden fik nogle blodpropper i hjernen.
Jeg har spurgt min koordinerende sagsbehandler i Jobcentret om jeg kan søge om plejeorlov til, at deltage i disse ting. Han lovede mig et svar før påske, men jeg har intet hørt. Samtidig ved jeg, at arbejdsstedet har skrevet til ham og spurgt om vi kan stoppe arbejdsprøvningen nu, da der ingen udviklingsmuligheder er. Dette har de selvfølgelig gjort af hensyn til min lidt vanskelige situation og fordi der vitterligt ikke er en udviklingsmulighed af min arbejdsevne. Så vidt jeg ved har sagsbehandleren heller ikke svaret på denne mail.
De første 3 uger af min arbejdsprøvning vidste ingen, at min mor er syg. Det har altså ikke påvirket arbejdsevnen.
Har jeg nogen muligheder?
Kan jeg gøre noget?
Seidler66 er ikke logget ind   Besvar med citat