Se enkelt indlæg
Gammel 06-10-2013, 13:36   #40
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej!
Jeg er fortsat i venteposition, men har d.d. modtaget brev fra Ankestyrelsen,om at de vil træffe en afgørelse i min sag.

Det betyder, at Ankestyrelsen vurderer en afgørelse udfra gældende lovgivning.
Det betyder, at Ankestyrelsen højest sandsynligt vil give kommunen ret. og modregningen som de har foretaget er i overensstemmelse med gældende lovgivning..

Bræk bræk bræk... Suk Suk Suk

Både Avisen.dk og Den Sociale Retshjælp har forsøgt at presse på, men det eneste Mette F, har at sige er, at det er uretfærdigt, og at hun har sat sine embedsmænd på sagen.

Hvis lovgivningen og de tre pricnipafgørelser ikke bliver ændret, så ja...
jeg tror næppe at det vil komme til at ske inden nytår..


------------------

Derudover er der kommet nye oplysninger i min sag.
Kommunen har sagt, at jeg først kan modtage kontanthjælp fra 01-01-14. Men nu deltager jeg i aktivering, og så er reglerne helt anderledes.
Jeg ringede så til Ankestyrelsen, og fik af vide, at jeg skulle have på skrift et afslag på kontanthjælp mod tilbagebetaling.

Min ydelsesrådgiver havde skrevet: At han ville inddrage kontanthjælp mod tilbagebetaling, og træffe en samlet afgørelse.
Men fordi det ikke fremgår af afgørelsen at kontanthjælp mod tilbagebetaling også er med i vurderingen, så ville jeg have det på skrift.

Fordi det skal haste indsendes til Ankestyrelsen, da jeg intet forsørgelsesgrundlag har.
Samtidig henviste jeg til:

Bekendtgørelse lov om aktivsocialpolitik §90-94
Uforsvarlig økonomi
Beskæftigelsestilbud - forrevalidering + mulig kommende virksomhedspraktik efterfulgt af forrevalidering
Principafgørelse A-11-05 på AST.dk
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

----------

Og det fik ydelsescenteret til at sige, de vil træffe en ny afgørelse - istedet for bare at lave en skrivelse om at de fortsat fastholder den oprindelige afgørelse.
Der kan kun spekuleres over, hvad der får Ydelsescenteret til at reagere som de gør. Måske fordi de kan se, at jeg har fat i det rigtige.... Jeg glæder mig til at se hvad det munder ud i..

Sidst redigeret af Bodrum; 06-10-2013 kl. 13:51.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat