Emner: Sygdom
Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2018, 17:37   #6
gamutti
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2018
Indlæg: 4
Styrke: 0
gamutti er ny på vejen
Tak igen for lynhurtig respons.
Min læge er fuldt informeret.

Der er adskillige ting i rehabiliteringsteamets plan, som aldrig har givet en brik mening for mig. Der er tale om tiltag, som jeg ikke mener, har noget som helst betydning hverken for min arbejdsevne eller for min angst. Mig bekendt er der heller ikke lægeligt belæg eller evidens for at rengøring, vægttab, motion og rygning har nogen som helst indflydelse på angst.

Det begynder at gå op for mig, at grunden til, at jobcentret ignorerer alt, hvad der omhandler min psykiske tilstand, skyldes at jeg stadig ryger (det går bedre med rengøringen og jeg har tabt mig over 20 kg.) Men har kommunen ret til at forfølge mål, som er irrelevante? De synes selvfølgelig selv, alt i planen er mægtigt relevant. For mig giver det ingen mening.

Jeg frygter derfor, at ligegyldigt, hvad der ellers sker, så bliver det ignoreret fordi jeg stadig ryger og/eller vejer for meget.

Er der nogen herinde, som har erfaringer med tiltag som ikke er relevante i forhold til den sygdom, man har?

Hov. Mht. bisidder, så glemte jeg at nævne, at jeg i samarbejde med min hjemmevejleder skal finde en bisidder. Jeg føler i dén grad, at jeg har brug for hjælp til at klare jobcentret.
gamutti er ikke logget ind   Besvar med citat