Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2011, 12:26   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vinge Se meddelelser
1976 kontanthjælp, 1987 blev tilbudt F.P, da jeg blev vurderet uegnet til revilidering, men takkede nej. kontanthjælp fortsatte.
1992 kom jeg i fagforening, derefter projektansat i perioder, kunne slet ikke klare det.


2003 blev jeg bevilliget flexjob og fastansat. 2007 gik jeg i behandling for hep.C i 6 måneder, + 5 måneders behandling for bivirkninger, behandlingen virkede ikke, jeg fik tilgengæld en masse invaliderende blivende bivirkninger, efter 16 måneders sygemelding blev jeg fyret da jeg ikke fik det bedre.


Dec. 2008 Kommunen kunne ikke indstille mig til F.P pga. lægepapirerne, jeg søgte selv på en undersøgelsessag, og bad om aktinsigt. Det viste sig at A.O.J havde oversat lægepapirerne til at jeg havde været 4 uger i behandling, der ingenting havde forandret, vi klagede, ny oversættelse sagde at jeg bare var ked af situationen, et par måneder senere fandt jeg radioprogrammet “Firmaets mand”, jeg kunne ikke tro at det er lovligt, og indså hvad jeg var havnet i.


Pga. de kraftige eftervirkninger af medicinen, kontaktede jeg patientforeningen, som har bisiddet og støttet mig ved alle samtaler.
Krisepsykologen vurderede PTSD, men kommunen vil ikke indhente vudering, selv om de selv havde nævnt psykolog som en behandlingsmulighed. forår 2009 En arbejdsprøvning vurderede at jeg var alt for skrøbelig til en arbejdsprøvning, lavet om til jeg ikke ville.


2009 Juli kommunens psykriater : psykriatisk rask, underkendte fuldstændig krisepsykologens vurdering, men psykisk påvirket af forløbet, han mener en med. speciallæge bør vurdere arbejdsevnen.
Med. speciallægevurd: lever uden store skader , glemmer at skrive at behandlingen ikke havde virket, men er så invalideret af bivirkninger, at arbejdsevnen er ophørt.


Der manglede så bare en ny arbejdsprøvning, der skulle bevise det. Desværre stressede det mig i sådan en grad, og blev derfor opfordret af en S.R der bisad mig, til at søge §17, da sagen var godt belyst, jeg var i syv sind om jeg skulle eller ej, og endte med at gøre det.

Først afslag, klage, fastholdelse af afslag, jeg søgte aktinsigt hos nævnet, og fandt ud af at der manglede en masse vigtige papirer i min sag, bla. ansøgning om F.P 2008, (så det så ud som jeg lige har fundet på at søge 2010). den oprindelige hospitalsjournal var også væk og sagen var fuld af irelevante lægepapirer i op til 10 kopier af de samme ark, vi gjorde opmærksom på rodet og sendte nævnet de vigtige manglende akter.
Fik afslag hele vejen op trods klager.


Nævnet fik iøvrigt nye lægekonsulenter på, der raskmelder mig, lever rask, psykisk velbefindende, vi klager, de fastholder, styrelsen vil ikke tage sagen som principiel sag om lægekonsulenters underkendelse af andre læger og lægekonsulenters vurderinger.

Jeg bliver nødt til at gå med til afklaring ang. det flexjob de mener jeg kan blive selvforsørgende med, overgår til ledighedsydelse.

Ny arbejdsprøvning: De fandt ikke et sted der passede, blev så syg af afslag, trusler på levebrød, og venten på et ordentligt tillbud, oven i alt dette voksede der pludselig en stor hudkræftknude i mit hovede, sikkert pga. extrem strees og lavt immunforsvar, heldigvis godartet, sygemeldt 3 måneder til, 2 operationer i hovedet, afklaring venter.


Har bedt om komplet aktinsigt, da jeg har på fornemmelsen der mangler papirer i min sag, den er ligesom vendt til noget helt andet, end før jeg søgte på §17.

I de papirer jeg har modtaget mangler bla. alle klager og breve med kommunen mm. gennem årene, hun bekræftiger at det er alt hvad der ligger i min sag.

Har lige fået brev om af JVS flytter til et andet joccenter, og alt henvendelse bør foregå til det nye center.
Får nu hjælp til at forberede til advokat og evt. Retsag.

Er der nogle der har erfaringer og gode råd på vejen.
Har delt det lidt op, så håber du får nogle svar du kan bruge
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat