Se enkelt indlæg
Gammel 16-02-2013, 17:45   #13
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Læste på et tidspunkt, at Arbejdsmarkedsstyrelsen har oplyst, at udgiften pr. fuldtidsdeltager i ressourceforløb er 26.200.

Ved så ikke om det er pr. år eller for måske 5?
Der skal ikke ret mange møder til, mentor som vistnok er det store skud på stammen, eller behandlingstilbud, før de penge har fået ben at gå på.
Lige nu er der tvist ml. LK og staten, hvem der skal betale.

Jeg tror desværre, at det bliver kurser ala ' lær at styre din angst' med fx. en coach. Langt billigere end en psykolog.
Ligesom de her berøte og berygtede jobsøgningskursus, vil der desværre nok opstå et udbudsmarked for ressourceforløb og synes det er vildt bekymrende, når det handler om psykiske lidelser.

Disse er også forskellige og selv den samme, kan have mange forskellige grader af lidelsens karakter.
Jeg tænker fx., hvordan man vil køre et forløb på en person som har aneroxi og er indlagt i 1/2 år ad gangen?
Eller psykotiske?
Eller personer med specifikke personlighedsforstyrrelser.
Folk som har begået det ene selvmordsforsøg efter det andet.

Det er da vildt bekymrende, at alle svage, bange og magtesløse mennesker, skal tvinges og hvis de ikke følger 'planen', så kan de sanktioneres.
Samtidig med alle de krav, hvor folk egentlig burde tilkendes pension, skal de fleste berørte leve på et eksistensminium og det er hverken befordrende for behandling eller nogen af de tiltag, som de vil prøve af på desværre en skare af mennesker, som bliver forsøgskaniner.

En psykisk lidelelse kan være så svær, at det at trække vejret er svært og hårdt nok.
Forhåbentlig ikke nogen dør af deres omkring 2 milliarder spareprojekt
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat