Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2010, 22:10   #26
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære Lotte!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
@Katharina
Tak for din vurdering af min sag. :-)

tak! Du er så skarp og klar! Og du er så tæt på ftp! Jeg ønsker dig en fair og ordenlig behandling - som du fortjener - og som du har formået at bibeholde omkring dig!

Jeg vil ringe til min læge i morgen og få henvisning til en psykiater.
Han kan så ikke lave en speciallægeerklæring, men en attest med beskrivelse på at jeg ikke fejler noget psykisk.
En speciellægeerklæring skal jobcenter indhente og betale for, og de sylter jo sagen, så det er ikke en mulighed.
Men en grundig udtalelse fra en god psykiater kan vel være lige så god dokumentation.

Ja!

Pensionsnævnet må da vide, at jeg ikke har 10-15.000 kr. til en speciallægeerklæring.

Det skal du heller ikke. En kort psykiatrisk speciallægeudtalelse om, at der ikke vurderes at være nogen psykisk komponent i din diagnose/smerte, er nok!

Jeg er jo på kontanthjælp.

Ja!

Ja jeg mener også der er grundlag for en § 18 , men når jobcenter ikke behandler min sag er det jo ikke en mulighed, da de jo ikke indstiller mig til noget som helst når min sag ligger i en lukket skuffe et sted....

Du kan godt søge ftp efter § 17 stk 1, hvor jobcenter skal hjælpe med dokumentation af sag - har jeg hørt - måske andre ved mere om det end mig.

Så jeg har intet andet valg end at søge selv.

Men før du søger ftp efter § 17 stk 1, er psykiatrisk speciallægeerklæring, som afliver myte om psykisk komponent i diagnose/smerte vigtig! Og det er vigtigt, at du præcist citerer - alle væsentlige lægefaglige og psykologfaglige diagnoser og vurderinger - og alle væsentlige socialfaglige vurderinger fra arbejdsprøvning - og skriver et notat herom, som du underskriver og afleverer i jobcenter - og får stempel og underskrift på aflevering på hver afleveret side i notat! Så skal notat lægges i din sag og indarbejdes i ressourceprofil

Men nu vil jeg så se hvor hurtigt jeg kan få dokumentation fra psykiater, og så aflevere den dokumentation og søge pensionen selv.

OK!

Desværre kan jeg ikke tage til en psykiater i Århus, da jeg bor i København, det har jeg ikke råd til med transport, og kan ikke klare den lange tur i tog med mine smerter.

Hvis nogen af jer kan anbefale en psykiater, der er virkelig god og behagelig og reel, så vil jeg meget gerne bede om nogle navne. Og helst ikke sådan en gammel sur mand, jeg har bare så dårlige erfaringer med gamle sure læger af den gamle skole.

Jeg tænker, din egen læge kender psykiatere i jeres område og kan anbefale en.

Hvis du mener advokaten er reel og ikke bare tænker på at tjene penge, hvorfro afviser han så helt at have med min sag at gøre?
Han kan jo skrive et brev for mig til jobcenter og anmode om at de indhenter hvad han mener mangler i min sag. Det får han jo betaling for, men da jeg får noget tilskud til de første 3000 kr. får han åbenbart ikke nok til at han har gidet tage sagen.

Advokaten kan ligesom jeg læse din sag, at der er en sagsbehandler og en ortopæd og bag dem en lægekonsulent, der har bidt sig fast i myte om psykisk komponent i din diagnose/smerte. Det vigtige i din sag lige nu er at aflive denne myte!

Jeg har også i forbindelse med min sag tale med en anden advokat, han var bare alt for dyr, men han sagde at de satgens kunne tage sagen, skrive breve osv. og at loven var overtrådt osv. så det er altså underligt at denne advokat ikke vil tage min sag overhovedet, men jeg nævnte jo også at min økonomi er meget dårlig.
Det er desværre en kendt sag at mange advokater afviser retshjlæpssager, da de simpelthen tjener for lidt på det...

Helsinghoff, som har kontor både i Århus og København tilbyder også at give gratis vurdering af af ftp-sager.

Iøvrigt er der gratis retshjælp i alle større byer i danmark - de skriver også gerne breve for os.

Men alle juridiske breve i din sag vil blive afvist med henvisning til at sagsbehandling er i gang i din sag! Jobcentrene har ansat jurister til at svare juridisk stringent afvisende på juridiske breve!

Og som sagt - det vigtige i din sag er at få udtalelse fra psykiater, der kan aflive myte om psykisk komponent i diagnose/smerte!
Dette er mine videre overvejelser i din sag! Håber du kan bruge dem!

Du fortjener i den grad, at din sag må afsluttes nu - på vej mod ftp - du har kæmpet nok - med al tænkelig vågenhed og rettidig omhu!

Sidst redigeret af Katharina; 18-11-2010 kl. 23:02.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat