Se enkelt indlæg
Gammel 22-02-2015, 18:36   #63
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Cool Ikke alt er vederlagsfrit- henvist af læge

Da jeg døjede med at lille-og ringfingre på begge hænder føltes "sovende" blev jeg lægehenvist til fysioterapi - og det var billigt, men kostede 150 kr pr gang- første var den dyreste. (Det var min nakke!).
Jeg har så ikke piskesmæld, men myofascialt syndrom (Det er når muskelhinderne bliver for stramme, og det føles som myoser... Ganget med 100! ), så det er ikke spor rart når min mand/kattene rører ved mig. AV! Eller når ryggen føles som om, jeg har en ½ død gris på slæb fremfor rygmuskler. (Det føles sådan!)

Til gengæld er det faktisk supervigtigt, at man træner hjemme- og mht hjerneskadede: Min mor trænede ved fys (selvbetalt), da hun efter sin hjerneblødning (apopleksi) ville være bedre- og tilbuddene stoppede.

Men der er rigtig meget forskel på tilbud! Bliver man t.ex knæopereret i Vejle- er der ikke genoptræning i de første tre måneder. I Odense er der. Og så er der forskel på, om man skal bruge støttestrømper og fx gå til egen læge eller sygehuset med smerter og infektioner. Der er IKKE konsensus om post op-behandlingen! Nu bor jeg på Nordfyn- og her er knæ- mv genoptræningen topgod. Men jeg savner lidt en pjece eller andet med de øvelser, man selv kan lave hjemme.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat