Se enkelt indlæg
Gammel 04-08-2018, 18:39   #462
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Ingen stilles til ansvar = folk er retsløse...

Hej defrost.

Det kommer overhovedet ikke bag på mig.

I mit tilfælde var det vist 2 timer om ugen der blev "strategisk afsat" uden min viden,
som så skulle betale denne "mentors" løn (Henriette Sommer)

Deres plan var at jeg skulle ringe ind en gang om ugen og fortælle hvordan
det gik og bla. bla. bla...

Dette fik jeg "medhold" i af juristerne inde i Klagesagsteamet, var "en fejl"...

Det er igen hemmelighed at Københavns Kommune bruger hundredevis af millioner på
nytteløst tåbelig "aktivering" for at aflønne disse "medarbejderer"...


Her et af de seneste eksempler på det d 12. jul 2018 Af Espen Slavensky:

Københavns Kommune bruger hundredevis af millioner på private beskæftigelsesfirmaer.

Når en kommune betaler private firmaer for beskæftigelsesaktiviteter - så kan kommunen modtage en godtgørelse fra staten for sine udgifter. Den godtgørelse hedder statsrefusion. .

- Beskæftigelsessystemet holder sig selv i gang og holder en masse private virksomheder i gang, fordi de ikke afklarer os til fleksjob og førtidspension. Jeg vil ikke være malkeko for systemet, siger Jane Pihlmann.

Københavns Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen oplyser til TV 2 Lorry, at De ikke ønsker at
kommentere på personsager og de ønsker heller ikke - p.g.a konkurrencehensyn - at oplyse om indholdet af de
underskrevne kontrakter med de eksterne leverandører.


Note: Københavns kommune nægter også at vi borgere kan får aktindsigt samt navnene på de personer fra "anden aktør" der er inde over vores sager...

Kilde: https://www.tv2lorry.dk/artikel/jane...temets-malkeko

Mere dokumentation på systematisk ulovlig sagsbehandling hvor ingen stilles til ansvar kan også ses her:
http://www.livoverlov.nu/videoer/

Og om det kan "betale sig" økonomisk for København's kommune (og alle kommuner i DK), at ulovligt
fastholde syge borgere på årelange ressourceforløb og "mentorforløb" er jeg 100% sikker på.


Kommunerne modtager refusion fra staten, som jeg har skrevet før, for hver borger der ikke
bliver visiteret til førtidspension. Derfor kommunerne vil "afklare" og "udvikle" i årevis,
helst på kontanthjælp som mig, eller i ressourceforløb.

Jeg har flere gange (alt lydoptaget som kan og må bruges i retten) spurgt om i hvor lang tid
jobcentret vil "afklare" og "udvikle" min slidgigt på kontanthjælp ?

(Der er ingen helbredende behandling og vil kun forværres ad åre, dokumenteret af min læge og almen viden for burhøns)

Har endnu ikke fået svar...

Derfor at jeg opfordre alle i vores situation til at søge fleksjob eller førtidspension igen efter den nye
lovændring pr 01/06/2018

"Der er lige vedtaget nye regler for, hvornår man har ret til fleksjob eller førtidspension. Det nye er, at man kun skal i ressourceforløb, hvis der er en realistisk mulighed for, at arbejdsevnen kan udvikles.

Lovgrundlag: Beskæftigelsesloven § 68 a, stk. 2. LOV nr 553 af 29/05/2018 Gældende https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=201521

Formålet med loven at sikre, at der ikke iværksættes ressourceforløb udelukkende for at opfylde dokumentationskravet, og at borgere ikke kommer i klemme som følge af uklarhed om dokumentationskravet.

- Dokumentationskravet for at få tilkendt en førtidspension kan i visse tilfælde være opfyldt, uden at borgeren har deltaget i et ressourceforløb. "


Kladde af ansøgningsskema kan hentes her:
https://www.facebook.com/groups/1017...4920299820834/


Mht aktindsigt om hvad dit mentorforløb koster, har linket til en kladde: https://www.facebook.com/groups/1017...1716063141258/

Du kan prøve med en formulering alá denne, men jeg tvivler på du får disse oplysninger, når De ikke vil give tv2lorry disse oplysninger:

Her et udkast du kan arbejde videre med.
------------------------------------------------------

København …..dag d ... april 2017.

Til
Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen
Jobcenter København JKI
Lærkevej 18, 2400 København NV
Mail: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected]
Att.: Øvers ansvarlig Jobcenterchef Maria Bødker Boje

Begæring om aktindsigt

Iht. "Lov om offentlighed i forvaltningen" anmoder jeg om aktindsigt i min personlige sag.

Jeg er påtvunget et mentorforløb og vil derfor begærer aktindsigt i hvad dette mentorforløb koster kommunen.

Jeg vil ligeledes have oplyst navnene på alle de medarbejdere der fra jobcentret har været inde over min sag, samt i hvilken forbindelse.

Jeg begærer aktindsigt i ALLE sagens dokumenter, herunder aktindsigt i interne arbejdsdokumenter omfattet af ekstraheringspligten, myndighedernes retningslinier for behandling af berørte sagstype samt mer-aktindsigt.

Jeg beder at blive gjort bekendt med alle aktstykker og alle aktlister, dokumentliste med parter og bilag, herunder bl.a. evt. notater, mødereferater og alle journallister, samt skriftlig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min rådighed. Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. § 6 i lov om offentlighed i forvaltningen. Det om alle personer der har været inde over min sag.

Jeg beder JKI oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet til dato samt hvilke sags numre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg henleder opmærksomheden på forvaltningsmyndighedens vejledningspligt, jf. § 7 i forvaltningsloven.

Såfremt De skulle have den opfattelse, at visse akter er undtaget for aktindsigten, bedes disse nøje angivet sammen med Deres begrundelse herfor:

1. en angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med lovhjemmel er
undtaget aktindsigt.
2. ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt, jf. bl.a. §
10 og §§ 12-15 i Forvaltningsloven.
3. en redegørelse og herunder en begrundelse for, hvorfor jeg med lovhjemmel efter
Deres opfattelse ikke er berettiget til at modtage eventuelle aktstykker, jf. bl.a. § 22
i Forvaltningsloven.

Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf. § 16, stk. 2 i Forvaltningsloven, at modtage Deres fyldestgørende skriftlige svar på alle mine anmodninger. Jeg anmoder om at få tilsendt 1 kopi af samtlige dokumenter i sagen og journal-liste, registre og andre fortegnelser, som vedrører den pågældende sags dokumenter, jf. forvaltningslovens § 9.

Med venlig hilsen

_____________________
Dato og Underskrift
Navn
Cpr nr
Adresse
Post nr + by


_______________________________
Med Underskrift/Stempel kvitteres for
modtagelse af enslydende brev.
----------------------------------------------------------------

Når du så har modtaget alle disse navne, som de skal, men som heller ikke er blevet gjort i min (og andres) sager,
søger du aktindsigt jf offentlighedsloven §21 stk 3 på alle disse medarbejdere.
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat