Se enkelt indlæg
Gammel 22-03-2018, 18:10   #14
MIMIX
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2018
Indlæg: 24
Styrke: 7
MIMIX er ny på vejen
Kære Nørd - tak for det - jeg suger alt til mig, som i bibringer mig med herinde.

Ny situation ...
Jeg har lige været til møde med min sagsbehandler på kommunen, mhp. at vurdere det videre forløb.
Min sygedagpenge periode er jo udløbet d. 28.02.18 og har kørt på teknisk forlængelse siden.
Min læge skriver under pkt. 2.3, at der vil være varige skånehensyn for ryggen - jeg er forsat ikke smertefri og har en kronisk rygproblematik. Og, igen under pkt. 2.4 at min læge mener at jeg vil have godt at et intensivt rygtræningsforløb.
Jeg er af Reumatologisk afd. sendt videre til deres kirugers vurdering, og formentlig videre herfra igen med en henvisning til kommunal genoptræning.

Min SB siger så i dag at hun måske ikke vil forlænge mine syge dp, fordi videre behandling skulle hun have været bekendt med inden 28.02.18 ???
Er jeg ikke stadig i behandlingsforløb, selv om jeg er afsluttet i sygehusregi, men overgår til kommunal ...?

Ydermere stillede hun senarierne op for mig.
1. Jeg forlænger dine syge dp. fordi det vurderes at jeg med 100 % sikkerhed kan vende tilbage på samme måde som før sygemelding.
2. Jeg stopper dine syge dp., og du kommer i jobafklaringsforløb.
3. Jeg stopper dine syge dp., og du er ikke berettiget til jobafklaring og må raskmelde mig. (Her gik hun meget op i at jeg i a-kassen jo altid kunne få lavet skånehensyn i et arbejdsforhold § 56)

Har jeg ikke RET til et jobafklaringsforløb, hvis hun stopper udb. syge dp. ?
Kan hun ligefrem tvinge mig til raskmelding ?

Jeg er blevet oplyst om partshøring m.v.

Herforuden gjorde hun et stort nummer ud af, at forklare at de lægelige oplysninger ikke var afgørende, og at de i Rehab.Teamet kun brugte sundhedsfaglige koordinatorer i tilfælde af at der i lægeakterne stod noget latin som de havde behov for hjælp til - Hvis ikke de lægelige oplysninger er relevante for dem, hvorfor indhenter de dem så ?

Det var vist en ordentlig smøre, men føler mig i vildrede - håber på god respons.

P.S. Hun fik lige min hovedpine til at eskalere inden jeg gik ud af døren. Citat, "Hvis du havde haft en misbrugsproblematik, så havde vi jo bare sendt dig direkte videre til et ressource forløb" - hvordan f..... hænger det sammen - er der så stor forskel på os ?

PFT.



Kommunen har nu modtaget LÆ265 fra min læge, og heri står bl.a.
MIMIX er ikke logget ind   Besvar med citat