Se enkelt indlæg
Gammel 09-04-2014, 22:27   #102
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Så fik jeg ringet til Ombudsmanden, og fik forklaret min frustration, og fik samtidig også uddybet hvad mit formål har været lige fra start af, og fik spurgt ind til nogle ting...

Jeg fik en rigtig dybdegående samtale med pågældende som havde behandlet min sag.

Skriver lige nogle stik ord, da jeg bruger tråden jævnligt til at holde mig selv ajour, da det er fuldstændig uoverskueligt for mig selv....

Ombudsmanden:
FOU + FOB er korrekt forstået fra min side af.

Jeg forsøgte at forklare, at det ikke har været min hensigt at få Ombudsmanden til at ændre afgørelsen, men at det udelukkende skal bruges til den kamp, jeg kører ved siden af.

Og at jeg havde en masse spørgsmåltegn i hovedet, over at Ombudsmanden ikke ville forholde sig til sine egne udtalelser, og at jeg havde svært ved hvad en ombudsmands funktion er, når lovgivningen er modstridende de forvaltningsretlige principper som ombudsmanden kommer ind på.

Ombudsmanden er en myndighed der skal forholde sig neutralt.
I brevet fremgår det, at ombudsmanden ikke kan gå ind i sager af politisk betydning.

Det betyder ikke, at de er enige i Ankestyrelsen eller kommunens praksis.
Det betyder heller ikke, at de er uenige.


= Overall en rigtig god telefon samtale, selvom det ikke lyder af meget. Jeg fik dog en masse redskaber, som jeg kan læse videre på, for videre uddybelse af forvaltningsretlige principper

Det betyder nu, at ombudsmanden er orienteret om denne retstilstand, og opmærksomheden omkring de to beretninger, muligvis kan betyde en bedre retstilstand fremadrettet. Det har således været mit mål, om at oplyse myndigheder, og gøre dem bekendte med hvilken konsekvens det får i praksis.

Selvom at myndighederne ikke er i stand til at ændre fortolkningen, så har jeg forhåbninger om, at beretningerne fremadrettet kan danne grundlag for, hvordan det skal virke i praksis.



Fri proces sendt afsted idag til Civistyrelsen - modregning i kth
Fri Proces ansøgningen bygger på, at det er formuebestemmelserne der er blevet fortolket forkert af Ankestyrelsen (udvidende eller snævert), og det er et klassisk eksempel som domstolen skal tage stilling til. Henvisning til skatteloven og hundeloven



-

Jeg fik ringet til Ankestyrelsen, for at få afgørelsen (sygedagpengestop nr 2) digitalt, således at jeg kan sende min sag videre til Ombudsmanden.

Denne gang er ombudsmandens udtalelser også inddraget, dog uden samspil mod ydelser og modregning. Bliver sendt afsted Fredag, sammen med klage over jobplan - formålsløs praktik

Lovhenvisning - sygedagpengesag
Principafgørelse D2-02, 165-09,
Offentlighedsloven §13, , Retssikkerhedsloven §10,
FOU nr 1989.168, FOB 1990.240,
SKR nr 9267 af 04/07/2011,
Justitsministeriets vejledning fra 1986 om forvaltningsloven (pkt. 199).

Sidst redigeret af Bodrum; 09-04-2014 kl. 22:54.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat