Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 17-05-2014, 22:10   #1752
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er nemlig rigtigt....bare det at man falder i ja det bør man ikke tage så tungt....så længe man starter dampen op igen så hurtigt som muligt..
Man skal nok ikke lægge for meget i at nogen kan stoppe helt med cigarettene fra dampdag 1, der er også rigtig mange der både damper og ryger i kortere eller længere tid, for til sidst at gå helt over til damp...
Citat:
Alternativet er jo at man ryger hele tiden...hvilket slet ikke er godt...
Nemlig, hver cigaret dampen sparer kroppen for, er jo en gevinst, både for helbredet og økonomien.

Citat:
Personligt er jeg snart oppe på 7 måneder med damp....og dette er helt uden at være faldet i....
Flot, det havde du ikke troet, hvis nogen havde sagt det til dig for 8-9 måneder siden, vel?

Jeg nærmer mig min 2 årsdag, om ca.1 måned, og har heller ikke været faldet i, men har været meget tæt på flere gange...

Citat:
Jeg savner absolut ikke smøger....jeg kan stadig vågne med et smil på læben hver morgen over at jeg er stoppet med at ryge..
Jeg må erkende at jeg ind imellem savner en smøg, men der bliver da længere og længere imellem...

Citat:
Jeg har fået "hamstret" en del RBAer (tanke som man selv bygger coils til)
Hvilke har du købt, jeg sidder og overvejer en fogger v.4...

Citat:
Det samme med væske...

Så jeg er snart ved at være færdig med min hamstring og kan dermed tage al tåbelig lovgivning med ro...
Min hamstring er også ved at være færdig, men jeg er stadig ked af loven, på vegne at de mange der ikke får muligheden for at stoppe så let

Citat:
Jeg har jo som mange andre også brugt alle de der alm tanke...protank, iclear, ce4 osv osv osv...

Dem køber man jo færdige coils til...og disse holder meget forskelligt alt efter hvad det er for en tank....
Eller laver coils til dem selv, jeg kører p.t. med en gammel Vivi Nova, hjemmelavet coil, vat som væge, det kører bare perfekt, dog skal man i den grad holde sig fra dryburn.

Citat:
Undervejs har jeg så forsøgt mig med RBA tanke...og bygge mine egne coils....

Dette har ikke gået så fantastisk i starten....men jeg har fået øvet mig og er blevet ret god til det efterhånden...
Ja, der er sket en del på RBA området, jeg startede med AGA-t, siden hen RSST, begge til mesh, det kan drille noget så grusomt, men være godt, når det endelig lykkedes...

Citat:
De coils jeg bygger nu...ja de holder ca 2 måneder...

Så er det jeg lige vil høre fra andre der leger med RBA tanke...om det er meget normalt eller længere end normalt...
Det er nok meget normalt, så længe tråden er hel, kan den jo renses, det samme gælder mesh, vat kan skiftes, en RBA kan være ganske billig i drift.

Citat:
Jeg havde egentlig regnet med at de ville holde meget kortere tid....eftersom jeg bruger en del mere volt på dem end jeg brugte på mine færdiglavede coils...

Men det er måske ikke sådan det hænger sammen?

Nogen der har et bud på dette..
Du bruger sikkert tykkere tråd på din RBA, den er mere robust, det er nok den mest sansynilge forklaring...

Det kan også være at du bruger tråd med en anden legering, der findes jo mange forskellige typer, Kanthal A, Kanthal D, ribbon Kanthal, NiCr osv...
Citat:
Uanset så giver de så meget mere de RBAer at det nok vil være svært at gå tilbage til de alm tanke...
Der er meget stor forskel på alm. tanke og RBA, men de har hver sine fordele og svagheder, min gamle Vivi Nova er flittigt i brug, når RBA'erne driller for meget

Citat:
Jeg føler ihvertfald at de alm tanke med færdiglavede coils ja de giver ikke særligt meget i forhold til dem jeg selv har lavet...så jeg vil nok holde mig til RBA fremover..
Når RBA'en er sat helt rigtigt op, vil jeg give dig helt ret, når l*rtet driller og bare bliver ved med at drille, er en alm. tank guld værd... en god cartomizer i tank, er nu heller ikke det værste, faktisk noget af det bedste jeg har prøvet...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat