Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 08:39   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
eks er for min egen sag, vedr fratagelse af sygedagpenge. Første indstilling fra sagsbehandler inden fratagelse. Ydereligere 2 arbejdsprøvninger og 2 indstillinger også fra sagsbehandler bliver sagen hjemvidst af Nævn, og pensionen kommer endelig i hus.
Se evt under "magtmisbrug".

Jeg havde noget forhåndsviden fra mit liv i arbejde, men måtte selvsagt sætte mig grundig ind i lovgivningen, også ved andres fagpersoners hjælp.

Hvis intentionerne blev fulgt, og der ikke gik kassetænkning i den, er loven udmærkedet.
Problemet er at kommunen bøjer loven og lægeres udtagelser. Og at dette kan lade sig gøre, indtil sagerne kommer i retten.
Ansatte i Nævn og Ankestyrelse har desværre overvejende også den holdning, at sygedagpenge er en korttidsydelse.

Den indplacering(§2stk3)i LAB, man får efter fratagelse af sygedagpenge især med begrundelse om at man sandsynligvis ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, er ulovlig.
Dette har jeg fra flere ministerier. Problemet er bare"at det ikke er andre muligheder"
men.. Det er der jo fortsat sygedagpenge eller den afklaring man afvendter, eller at godtage det man ved, fremfor at ironere dette.(her lægeerklæringer, og arbejdsprøvninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat