Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2010, 08:11   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
7 - 9000 mennesker hvert år, hvis liv ramler økonomisk og socialt er nøjagtig 7-9000 for mange i et land som DK.

Vi er enig om at man skal højere op i systemet hvis en klage overhovedet skal have virkning.

Men kommunerne er dygtige til, at manipulere med lovene - hvilke mange af os med flere sygdomme kender alt til.

Ve også de folk, der udover at være syge f.x ryger eller er lidt overvægtige, deres grundlæggende sygdom kan være nok så stationær og ubehandlelig, men alligevel indleder man jagten - for det kunne jo være. Vrøvl og latin, gigtsygdomme m.m bliver ikke helbredt fordi man taber sig 5 kg.

Syge mennesker bliver ikke oplyst om eller tænker over, at kommunerne har alverdens jurister til rådighed, til rådighed er også lægekonsulenter der heller næppe kan være totalt uvildige, samt at folks sager tit er på "møde", hvor formentligt mødedeltagernes personlige og politiske holdninger også har indflydelse. Der er indført bonus og resultatløn i nogle kommuner, resultaterne er begyndt at afspejle sig i ankesager. Det er vigtigt at huske på, at bagved hver eneste "tabt" sag for en kommune, så er der et rigtigt levende menneske.

Hvem har "vi" - kun vores egen læge, som ikke engang SELV kan henvende sig til kommunen, eller som ikke må anbefale noget som helst.

Det er ikke din skyld lovene er som de er, og jeg tror på, at det er tungt for empatiske mennesker at være ansat og skulle forvalte de love - medarbejderflugt fra kommunerne er også velkendt, det er ikke usædvanligt med en ny "sagsbehandler" - i mit forløb har der været 5 plus det løse som b.la jobkonsulent.

Først nu, hvor min sag er endt med pension - så får jeg "tid" til at være syg.

Hele vejen igennem, har det afgjort været mere end et fuldtidsarbejde - hårdt fuldtidsarbejde endda, at have en sag i min kommune. En banal sag, der burde være afgjort med en pension, men hvor man skulle drives derud hvor det mest endte med psykisk sygdom.

Jeg håber den sygedagpengelov bliver lavet om, så folk ikke ryger på ægtefælleforsørgelse og KH, det vil animere kommunerne til at få sagerne hurtigere afklaret og i sidste ende spare - mest på de menneskelige omkostninger.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat