Se enkelt indlæg
Gammel 20-05-2018, 23:04   #332
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mennesker med klinisk fedme har det ikke let. EU-dom

... som jeg hæfter mig ved.

Fordi, vi tidligere har haft tvang i den sociale sagsbehandling, herunder at tabe sig under tvang, beordret af kommunale ansatte efter en lægelig indikation som et behandlingstilbud, som aldrig har været vanskelig for kommunen at fremskaffe.

https://www.jurainfo.dk/fedme-kan-udgoere-et-handicap/

Fedme kan udgøre et handicap

Gorrissen Federspiel har bistået FOA med en opsigtsvækkende og principiel EU-retlig sag om, hvorvidt medarbejdere i medfør af EU-retten er beskyttede mod diskrimination på grund af klinisk fedme. Sagen nåede hele vejen til Luxembourg, hvor EU-Domstolen netop har afsagt dom og slået fast, at handicapbegrebet skal fortolkes således, at klinisk fede også kan tilhøre gruppen af handi- cappede med den beskyttelse, der følger med.

Beskyttelse af klinisk fede medarbejdere

Knap 14 dage efter mødet i oktober – nemlig den 1. november 2010 – fik dagplejeren besked om, at han påtænktes afskediget. Da han spurgte til, om afskedigelsen var begrundet i hans vægt, oplyste lederen af dagplejen: ”Jeg gav dig en udfordring, som du ikke tog imod” – en udfordring om at tabe sig. Dagplejeren tog det som en bekræftelse for, at hans fedme havde indgået i udvælgelsen af ham til afskedigelse.

phhmw

Her ser vi også at arbejdsgiveren spiller Gud og kræver at medarbejderen taber sig.

Vi afventer Folketinget, som inden juli 2019 skal tage stilling til om tvang i den sociale sagsbehandling skal fortsætte eller forbud skal være permanet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat