Se enkelt indlæg
Gammel 04-02-2016, 09:43   #1
VENDETTA
Hvor skulle jeg ellers være
 
VENDETTAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Lokation: Fåborg Midtfyn
Alder: 56
Indlæg: 127
Styrke: 9
VENDETTA er ny på vejen
Ultra sjældne sygdomme

Kære politikere. medlemmer & gæster på k 10
Først stor tak til dette forum

Jeg har nogle spørgsmål som følger.

1. Jeg vil godt bede om stillingtagen til folk med ultra sjældne sygdomme og deres problematikker iforhold til komunerne. Da udredning påsygehuse tager rigtig lang tid. ( Som at lede efter en nål i en høstak ) . Der er godt nok statens strategi for sjældne sygdomme på 153 sider men hvis ikke den bliver overholdt hvad så ?

2. Der er i dagpenge reformen pararagraf 27. 7 kasser. som de siger på kommunen. hvis man så IKKE passer ind i nogen af dem hvad så ? Da det økonomiske aspekt kan få store KONSERKVENSER for dem som er ramt af ultra sjældne sygdomme. + kampen med sygdommen + egen forståelse af sin egen og familiens situation ?

3. Vedr. Evt. Erstatning ved forsikrings og pensions selskaber der er heller ikke noget og ' hente ' hvis ikke sygdomme står på deres lister hvad gør man så ?

4. Hvor er generale retnings linier for dagpenge reformen ( sygemeldte ) hvis komunerne kan side og tolke som de selv føler for iforhold til love og regler. På diverse virksomheder rundt om i det danske land bliver de pålagt at alt skal føres ned på skrift for og få så ensrettede retningslinier som overhovedet muligt. Gælder dette ikke komunerne eller hvad ? Da det er vores kære Folke valgte politikere på Christiansborg der laver love og regler.

Dette er blot nogle af de spørgsmål der presser sig på

Håber denne tråd bliver taget op til kraftig debat

Min anden tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=33258&page=4

Mvh. Rep Og god dag til alle herfra
VENDETTA er ikke logget ind   Besvar med citat