Se enkelt indlæg
Gammel 13-08-2008, 01:45   #23
Mikael
Føler sig hjemme på K10
 
Mikaels avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Næstved
Alder: 60
Indlæg: 45
Styrke: 17
Mikael er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Derudover UNDRE det mig, at folk med Diabetes(nu også Cølibat), er undtaget for at få bedømt selvhjulpenhed, og uden videre,får bevilliget merudgifter.
Dette er jo ofte folk , som med medicinen er i stand til at varetage alm. job på det alm arbejdsmarked.
Dvs at de udover alm løn får dækket alle udgifter.

Hvorimod både flexjobbere, skånejobbere(førtidspension?) som ikke kan opnå samme løn, selv skal dække de ofte store omkostninger der er ved sygdom/handicap, bare fordi de selv kan varetage personlig pleje, og indkøb.

Det er ikke fordi jeg ikke under Diabetes eller lign godtgørelse, men sikke en forskelsbehandling!
Alle burde have ens vilkår!
vh popiae
Jeg er lige nødt til at sparke en fodnote ind.

Diabetikere får IKKE uden videre bevilget en §100.
Jeg ved ikke hvad du mener med cølibat. Cølibat er vist en tilstand man selv vælger

Ja, jeg er diabetiker. Intet foregår automatisk selv om man har diabetes. Jeg bliver vurderet en gang om året og skal hver gang sandsynliggøre mine udgifter til medicin og kost.
Jeg indrømmer gerne, at vi diabetikere har nemmere ved at få tilkendt en §100 end andre. Men det er bestemt ikke noget der sker ganske automatisk.

I øvrigt er jeg førtidspensionist, men det er irrelevant i denne sammenhæng.

Det har ikke noget at gøre med, at man med den rette medicin er i stand til at klare et job. Det har noget at gøre med, at man pga. af sin sygdom har ekstraordinære udgifter. Ydelsen er jo ikke indkomstbestemt. Så alle der kan sandsynliggøre, at man har udgifter for mindst 6000 kr. om året kan få tilkendt en §100.

Førtidspensionister fra før 2003 kan ikke få en §100. Men der er det jo andre regler der gælder.
__________________
"Didn't we have a lovely time the day we went to Brighton" - Citat: Erasure.
Mikael er ikke logget ind