Se enkelt indlæg
Gammel 23-04-2017, 19:49   #46
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MAKN1955 Se meddelelser
Kommunen skriver at han vil højest kunne få 11143 kr. Da vi er samlevende. Derudover får vi ingen boligstøtte men det kan blive aktuelt når jeg stopper på arbejdsmarkedet til 1 oktober i år.
I brevem står der at indenfor 5 uger får et brev fra Udbetaling Danmark om hvilken betydning Hans kontanthjælpsloft har for Hans særlige støtte og for Hans husstands boligstøtte og det er dette jeg er bange for nu.
Udbetaling Danmark sagde at jeg kunne ringe 6 mdr. Før jeg skal på fleksydelse jeg har jo pensioner som bliver modregnet i ydelsen men jeg har ikke mulighed for at fortsætte på min arbejdsplads og ønsker heller ikke at skulle fortsætte jeg er nedslidt nok i forvejen og bliver behandlet på sygehuse herfor der er flere sygdomme.
Vil jeg kunne søge boligstøtte enten når jeg kommer på fleksydelse ellerelleendimellem
ja, HAN kan maks få i alt 11.143 kr i kh før skat + boligstøtte + særlig støtte §34.
Hans kh før skat er 11.143 kr. Dvs der er plads til 0 kr boligstøtte og 0 kr særlig støtte.

Men hans boligstøtte, er 50% af husstandens boligstøtte (da i er to voksne).

Lad os sige at husstanden ville kunne få 1000 kr i boligstøtte normalt.
Så vil 500 kr indgå i hans loft, og derfor forsvinde.
Den anden halvdel er "dine", og påvirkes derfor ikke, da du ikke er underlagt loft.

Dvs husstandens boligstøtte på 1000 kr reduceres til 500 kr (i dette eksempel)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat