Se enkelt indlæg
Gammel 09-07-2009, 13:56   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Velcro nu vil jeg altså lige blande mig i det her , jeg er en af dem med stress og udbrændthed, og jeg vil lige sige at det ikke er nogen syge rolle man skal ud af , mange vil efter mange år ud over stress få kroniske smerter det er kroppens måde at sige fra på i forhold til det pres man udsættes for...

Stress og udbrændhed optræder nok meget forskelligt på folk hvis jeg da det var værst var blevet udsat for en behandling som din veninde er så var jeg sq endt flere alen under jorden , du skal læse alt det første som fjolle skriver og sætte dig ned og tænke på om det måske er den samme form for stress og udbrændthed som din veninde led af...

Og ikke mindst skal du tænke på at der er meget store forskelligheder på mennesker og det er inkl stress tærskelen stress kommer ikke fordi man har en stresset arbejdsplads , stress opbygges gennem mange mange år det kan have rod helt tilbage til barndommen ungdommen og tidlige voksenliv , at du har en veninde der har haft succes med at blive presset til motion og at det har givet et godt resultat det er jo fint for din veninde men kan bestemt ikke føres over på alle andre med stress...

Der er noget der hedder hukommelse og koncentration efter mange år med stress er dette noget nær nul for nogen vedkommen (bla min ) det er i sig selv endnu en stress faktor i hverdagen og gør det værre kommune og offentlighed er endnu en stress faktor i hverdagen det er noget nær umuligt at komme ud af stress når man udsættes for kommuner ...

Ved godt at nogen mener det er et mode fænomen og er død træt af at høre om det , det er i sig selv en invaliderende sygdom at lide af kronisk stress ...

Jeg har bla fået konstateret fib som er opstået pga min stress , jeg lider af kronisk migræne også pga stress , jeg har hver dag så ondt i mine arme at jeg ikke kan løfte dem op over skulder højde (problem når opvaskemaskinen skal tømmes og mange andre situationer i hverdagen ) også grundet stress ..

Var ved lægen i sidste uge jeg kan ikke beholde d vitamin i kroppen nu er der også snak om at dette kan skyldes stress jeg har flere andre følgesygdomme af stress ..


Nu ved jeg ikke hvor længe fjolle har haft stress jeg har haft det siden 98 (det vil sige diagnosen og den udløsende faktor men har jo nok haft stress mange år før det ) stress kan blive kronisk og det optræder meget forskelligt hos mennesker ,.tja man kan faktisk dø af stress så det er bestemet ikke noget med syge rolle kontra normal rolle ... ved godt at du skriver det her til fjolle men kan ikke lade være med at reagere på det ,man skal passe meget på med at drage paralleler mellem en du kender og andre med samme diagnose ting kan påvirke meget forskelligt hvad din veninde kan leve med kan være invaliderne for en anden ...

Nøjagtigt som gigt i knæ kan være noget der invalidere en så vedkommen ikke kan gå og andre kan have den samme diagnose og røntgen billeder men leve fint med det .. så pas på med at generalisere , alt er ikke nødvendigvis som hos naboen .,..

Hejdien

PS jeg har fået terapi over et år jeg har motioneret jeg har gået til psykologer jeg har brugt afspænding , meditation og alt hvad der anbefales det som det gør for mig er at det gør det tålelig at leve med , når jeg så er ude på job så kokser det hele igen og jeg kan ikke engang huske hvad jeg selv hedder ...

Nu har jeg haft det så mange år at der er kommet en masse følgesygdomme til
jeg skal starte arbejdsprøvning mandag og er fuld af eksem det kommer også af stress
  Besvar med citat