Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2008, 13:41   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Putte....tingene hænger ikke sammen og er ikke logiske, fordi kommunerne arbejder med arbejdsevnebegrebet, mens forsikringsselskaber arbejder med procenter.....derfor opstår der absurde situationer, en sagsbehandler jeg havde i mit forløb, sad i kørestol og var erklæret 65 % invalid, altså en mèngrad på 65 %....men arbejdede alligevel på almindelige betingelser, mens andre med en mèngrad der er mindre, er på pension....det kommer jo an på hvordan sygdom eller skade påvirker ens arbejdsevne.

Det er altid værd at kontakte en advokat, sådanne forsikringssager er meget svære at håndtere selv, fordi forsikringsselskaberne helst vil slippe så billigt som muligt, der er også kommet nye regler for forældelse i ulykkessager her pr.1. januar 2008, som også gælder for igangværende sager....har man en advokat på sin sag, så tager han/hun sig af det også.....som regel betaler forsikringen, især hvis der er en skyldig modpart, rimelige udgifter til ens advokat, i første omgang kan du jo nøjes med, at advokaten kigger din sag igennem, for at se om der er "kød" på....nogle advokater gør det gratis, mens andre tager et lille beløb.

Jeg syntes det er værd at prøve, udover mèngrad, så er der erstatning for tab af erhvervsevne, når du er kommet på pension som følge af ulykken.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat