Se enkelt indlæg
Gammel 12-03-2010, 14:48   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selv smiler jeg lidt ved tanken, da jeg stort set har mødt modstand hele livet og pga psykisk sygdom altid har været lidt at en ener...eller sort får om man vil, og så frem til nu hvor jeg har fået børn, virkelig har fundet et domæne i dette liv som jeg mestre til UG.
Det at jeg har fået børn har gjort mig raskere, mere stabil, mere udaf vendt og i balance med mig selv. Børnene har virket bedre end nogen anden form for terapi, og hvor jeg før ofte måtte høre for alt det jeg netop ikke kunne, høre jeg nu kun om alt det jeg gør så godt.....jeg høster ros og applaus både i skole-frit, børnehave og sågar på min søns arbejdsplads, hvor han netop er blevet udråbt som årets medarbejder ud af en samling på 42!!!!

Så personligt har jeg succes på trods af dårlige odds, og der er ingen af mine børn (7, 9, 13) der har bare skyggen af noget af det jeg fejler, så det kan da bestemt lykkes!!

Psykisk sygdom er jo heller ikke en massebetegnelse hvor man kan skærer alle over én kam!! Nogen har mindre psykiske problemstillinger, andre har tungere problemstillinger osv. Nogen bor helt almindeligt og andre skal bo på hjem/psykiatriske afdelinger hele livet.
Der er jo kæmpe forskel, og man kan 'ikke bare' konkludere at psykisk syge ikke skal have børn, for det er jo fuldstændig individuelt..

Jeg mener bare, og vil holde på til min dødsdag, at hvis en psykisk syg bliver erklæret egnet som forælder af sin læge og/eller psykiater, så har de gjort alt hvad de kunne for at sikre sig. Lige som syge forældre der HAR fået børn FØR sygdommen brød ud og som mestre det til perfektion, også har noget godt og dejligt at byde på...

SELVFØLGELIG skal en stærkt skizofren ikke have børn hvis de på forhånd véd, at de aldrig vil komme til at kunne varetage det barns bedste interesser, ligesom der findes afstumpede mennesker der ikke engang kan tage vare på sig selv, heller ikke skulle have børn.
Men der findes bestemt også karrierebevidste forældre der bare får børn selvom de dårligt har tid til at passe dem selv og aflevere dem som de første i institutionen og henter dem som de sidste, og dermed udsætter dem for det mere legale omsorgssvigt som er mindst lige så katastrofalt som alt det andet.

Der findes sgu skiderrikker i alle lejre, men bare man fejer foran sin egen dør, så går det nok det hele.....

Selvom vi skriver 2010 så er det stadig tabubelagt at tale om psykisk sygdom, og folk er stadig bange for det og dømmer psykisk syge til at være nogen de slet ikke er, netop ved at skære alle over en kam som værende smittebærere, rablende vanvittige, folk der ikke kan bedømme selv, folk der med vilje skalder de børn som de iøvrigt ikke selv kan passe og som koster for samfundet. Jaaamen det er jo sådan en typisk standart holdning enormt mange uoplyste mennesker har, lidt som dem der ikke tør kramme en AIDS patient....eller fejlagtigt tror at folk på kontanthjælp ikke betaler skat mm.

Altså JEG tager det med ophøjet ro og et smil på læben og tager gerne imod en flad øretæve blot for at vende den anden kind til, for folk aner ikke hvad det er de taler om, og det de måske taler om, kan kun passe på et fåtal....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat