Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2010, 15:47   #12
Rolle80
På vej til at lære K10
 
Rolle80s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 7
Styrke: 0
Rolle80 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
1#: Medens jeg har været på kh, søgte en enkelt gang om en enkelt ydelse. Jeg fik den ikke men sagsbehandleren har sagt til mig at jeg kan bare optage et lån i min bolig.


2#: Hvis din far vil låne dig penge til din gæld til banken, kan jeg slet ikke se problemet i det. Men forudsætning er, at det skal være ham selv som personligt vil gå til banken og indbetale pengene på den gæld du har.
Eller kan han overføre dem digitalt. Du må nemlig ikke holde disse penge i hånden, fordi beløbet vil indgår i din formue ( som kan være på max 10.000 kr.)
Det lyder idiotisk, men sådan er det.

Idet at du må godt modtage skattefrit på over 50.000 kr. om året fra hvert af dine forælder, behøver du slet ikke at oplyse beløbet på 40.000 kr. til skat.
1#: Ja det har jeg også tænkt på, det med at optage lån i min lejlighed. men det stiller mig i samme situation, så har jeg penge i hånden, og dem kommer kommunen så efter, eller det er i hvert fald det som jeg har kunnet udlede af mine efterhånden mange besøg på kontanthjælps kontoret, og igen jeg kan ikke få det på skrift, det som vi har snakket om, og så tør jeg ikke at foretage mig noget, de har bonget mig før

2#: Det må jeg ned og foreligge dem, hvis det er sådan det hænger sammen, så må de da vel kunne skrive et stykke papir på det.
Der skulle ikke lige tilfældigvis være en venlig sjæl som vidste hvor jeg kunne finde det på tryk, tænker på hvilke lov og eventuelt hvilke paragraf jeg skal kigge under?

En anden mulighed kunne være at optage samtalen på en diktafon, hvordan er reglerne for det? det er vel ikke lovligt, og slet ikke hvis man ikke informerer om det.?
Og hvis man nu gør det alligevel, er det så strafbart?

@annagw

Oki det må jeg ned og spørge dem om, men jeg har som sagt problemer med at overskue alt det der papir, det kan være jeg kan få en til at hjælpe mig lidt med det.

og som du skriver så kunne det måske være en ide at spørge efter sådan en hjælpeperson, som kunne hjælpe mig lidt med det administrative, så kan det være det måske lykkedes for mig.

Syntes det er noget mærkeligt noget at man bliver nød til at bruge en masse enerig på selv at finde ud af at nogle sådanne tilbud findes, og at sagsbehandleren ikke kan finde ud af at foreslå en sådan løsning.

Takker igen

Sidst redigeret af Rolle80; 10-12-2010 kl. 15:54. Årsag: Kom i tanke om om noget mere.
Rolle80 er ikke logget ind   Besvar med citat