Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2008, 16:39   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo men igen Razmo, det kommer jo heller ALDRIG til at ske i dit tilfælde, når du udmærket selv kan komme ud til dem!!

Og der er jo heller ikke tvang, det er et TILBUD de kommer med, og man er i sin gode ret til at afslå tilbudet!! Så det skal du da endelig ikke tænke mere over...det er helt frivilligt og gælder KUN for syge der pga sygdom er forhindret i at gå ud.

Jeg har det nok ligesom dig når jeg går ud, men jeg kan bare ikke overskue at få det sådan, derfor bliver jeg hjemme. Og HVIS jeg endelig går ud (for at lave noget, for mig, grænseoverskridene), så bliver jeg nødt til at tage benzodiazepiner for at blive beroliget, ellers er det umuligt.

Mit hjem er også min base og der hvor jeg oplader, men samtidig er det også det eneste sted hvor jeg virkelig er 'mig selv' og er fri for stressrelateret angst, ocd osv - det kommer kun i det øjeblik jeg forsøger at forlade hjemmet...

Men det er vigtigt at vi her på K10, får fortalt til de andre læsere, at der ér et hjemme opsøgende tilbud, i tilfælde af de ikke ved det eksisterer, og det kunne være et tilbud de kunne være interesseret i....

Men jeg forstår dig som godt, og der er da helt sikkert flere der har det på samme måde - jeg har det da også lidt selv, men jeg har desværre ikke andre muligheder for dialog, så jeg må bare bide i det sure æble og få det bedste ud af det. Jeg kunne jo også have sagt at jeg ikke ville have de kom, men det ville jo ikke rigtigt gavne min sag....
OK, jeg vidste ikke at det var et "tilbud"... det ændrer jo sagen en del, for jeg forestiller mig jo snildt, at det ville trækkes ned over hovedet på en... men hvad så når man takker nej til sådan et tilbud? ... hvad gør de så?... holder en på kontanthjælp til man bliver 65, fordi arb. prøvning ikke bliver muligt, og derved ikke vil tilkende førtidspension?

Jeg kan helt sikkert godt forstå, at der skal fortælles om muligheden for hjemlig besøg... hvis det virker som om jeg mener det er forkert, så er det en fejl, for selvfølgelig kan nogen da have fint behov for sådan et tilbud.

Jeg ville bare pointere, at det ikke er alle der har psykisk mulighed for det... selv hvis jeg som dig ikke KUNNE tage til møde på kommunen (ikke at det er let, tro endelig ikke det! ), så kommer de ikke indenfor hos mig.
  Besvar med citat