Se enkelt indlæg
Gammel 29-02-2012, 13:45   #9
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hej Mr. Bean

Selv om vi har været uenige tidligere, formoder jeg vi kan lægge det bag os.

Undskyld at jeg svarer på en anden persons vejne. Er blot ret sikker på min fortolkning af det der menes.

Der er tale om, at man blot stiller en sikkerhed for, at hvis det nye arbejde ikke går/fungerer, så kan folk komme tilbage til pensionen.

Jeg er helt enig i, at man naturligvis ikke skal have ftp samtidig med løn. Der vil nok være tale om at, folk der arbejder mindre end "normale" på arbejdsmarkedet, får kompenseret op til en normal løn. Måske delvist. Der skla ikke mange arbejdstimer til, før man har mere en pensionen.

Det ville efter min mening være klogt at tilbyde den ordning. Som jeg forstod Mette Frederiksen i går på TV, så er det også det man lægger op til. At tilbyde pensionister et udviklingsforløb, med sikkerhed for at de ikke mister pensionen. Det fremgik ikke direkte af tirsdagens pressemøde, men kom frem senere. (obs at jeg måske har tolket det forkert). Er du tildelt pension før 2003, tolker jeg det som, at man med sit garantibevis, er sikret at man kan vende tilbage igen.

Som jeg kan forstå, ud fra andre indlæg du har skrevet, er du klar til at prøve kræfter med arbejdsmarkedet. Det er bare SÅ dejligt at høre. Jeg håber derfor at det din kommune i dag tilbyder dig, minder om det man vil indføre. Det ville jo være grotesk hvis du er nød til at vente på, at reformen bliver vedtaget, for at få den sikkerhed.

Så længe der er tale om tilbud, støtter jeg det 100%

Vi er en broget skare af mennesker, og langt fra alle har mine diagnoser (paranoid skizofreni). Der er folk med svære depressioner, der kommer sig helt eller delvist. Jeg er også ret sikker på, at arbejdsgiverne hellere vil tage imod denne gruppe. Pt ville det være både skadeligt og farligt for en virksomhed, at tage en som mig. Jeg er så heller ikke i bedring. Pointen her er, at jeg mener man skal støtte dem, der har fået det bedre, og som du vil prøve krafter med arbejdsmarkedet.

Ønsker dig held og lykke

MVH
Vimse

Tak skal du have og godt ord igen

Jeg vil selvfølgelig have en eller anden "garanti" fra kommunen om at hvis det ikke går så skal jeg kunne bevare pensionen.
Hvis de kunne udstede sådanne garantier er jeg sikker på at mange ville prøve "lykken" ....som jeg ser det, har samfundet alt og vinde og intet at tabe ....selv om bare en ud af tusinde kom igang ville det være en gevinst for samfundet.
Jeg selv har PTSD som arbejdsskade men 5 års ro hjemme har givet mig modet igen.
Det eneste jeg ikke skal, er tilbage til samme type job igen.....hvis det ikke gik i arbejde ville jeg i det mindste ikke have den "uro" længere...forstået på den måde at så havde jeg afprøvet det.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat