Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2012, 13:14   #1
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Eftergivelse af SU-lån

Jeg er blevet tilkendt ftsp, og har nu næsten fået alle mine papirer iorden omkring det økonomiske osv. Jeg har desværre et SU lån på omkring 33000 kr, som overgik til Skat indrivelses-center for mange år siden.

Jeg har været på kontakthjælp i lidt over 10 år, og har ikke betalt af på det - faktisk har det bare stået og trukket renter og renter ( mener da jeg stoppede med at studere pga sygdom dengang, da var det "kun" på omkring 19000 kr, så det er mange renter der kommet på )

Jeg ringede til skat igår, og hende jeg snakkede med var faktisk rigtig sød. HUn ville sende nogle papirer ud til mig angående eftergivelse.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre Jer efter, om evt børnepenge osv bliver medregnet i ens rådighedsbeløb? Jeg ved nogle banker ikke regner børnepenge med i rådighedsbeløb. Hvis mine børnepenge bliver regnet med i det, har jeg regnet ud til vi vil have en 996 kr over det tilladte rådighedsbeløb på skat.

Har faktisk allermest lyst til at ringe til Skat - måske indgå en aftale om et mindre beløb hver måned i måske 20 år frem :-)

Er der nogen herinde som enten er igang med at søge, har søgt ? Gerne nogle som har forsørgerpligt overfor børn - som måske kan fortælle mig, om de regner de børnepenge med i rådighedsbeløbet.

Sidst redigeret af MissSwitchie; 01-02-2012 kl. 13:15. Årsag: stavefejl
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat