Se enkelt indlæg
Gammel 31-08-2016, 08:57   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Her står:

"Du betragtes som samlevende, når du har fælles husførelse med en anden
person, som det er muligt at indgå ægteskab med.

Det er ikke et krav, at I bor sammen, eller at I er i forhold med hinanden, blot
at du har økonomiske og praktiske fordele med en anden person, som du kan
blive gift med efter dansk lovgivning."


Igen, Hvor ligger grænsen for, at man overskrider at man har "økonomiske og
praktiske fordele med en anden person eller kæreste" ?

Skal alle aktiviteter med mine venner samt evt kæreste dokumenteres 365/24/7,
Jeg tror vi skal huske på, at loven er lavet for at undgå reelt socialbedrageri, hvor 2 mennesker mere eller mindre lever sammen, men har hver sin adresse, for at opnå visse sociale ydelser.
For at ramme de "skyldige" er man så nødt til, at formulere det, så mange andre desværre også kan føle sig ramt.

Hvis du og din kæreste handler ind sammen, laver mad sammen, rydder op efter måltidet sammen og sover sammen, flere gange om ugen, så vil jeg mene i skal tænke jer om.
Hvis du derimod inviterer din kæreste på mad, handler ind alene, laver maden alene og vasker op alene, et par gange om ugen, så mener jeg ikke du har noget at frygte.
Og hvis det er forskellige mennesker du inviterer på mad i løbet af ugen, så mener jeg heller ikke, at du har noget at frygte. For, hvem af dem skulle du i givet fald være samlevende med.

Dér hvor jeg især har indtryk af, at man skal passe på, det er med at overføre penge til hinandens konto.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat