Se enkelt indlæg
Gammel 14-03-2018, 10:41   #12
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det handler i den grad om at tænde en forargelse, når man skriver sådan et indlæg...
Folkets forargelse tændes af, at borgmesteren modtager en gave fra et privat firma, der hvert år sælger for mange millioner kr. til den kommunale forvaltning, hvor vedkommende er øverste politiske chef. Ikke af at jeg diskuterer emnet på K10.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
...ikke uddyber om det drejer sig om et ur til 50 kr eller 5000 kr.
Uanset værdi så takker en borgmester naturligvis pænt nej til gaver fra kommunens private leverandører og går forrest med et eksempel på god moral.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Ud fra vedhæftede liste er det svært at afgøre om uret har en højere værdi end eks de mange vingaver, eller om der reelt er tale om et reklame-ur til 50 kr.
Den sammenligning rammer da helt ved siden af.
Et reklame-ur koster 50 kr., fortæller du, mens en flaske vin kan købes for ca. 30 kr.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Iøvrigt undrer det mig at ingen skriver om de andre gaver, eks vin
Fordi den kritik ikke holder vand. En borgmester kan godt modtage dyre vingaver fra familie/venner, som IKKE sælger noget til kommunen. Her er ingen interessekonflikt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Vin kan have en høj værdi, og man får ofte pengene udbetalt efter en sådan reception, hvor vinhandlere har leveret gaven
Butikker tager kun varer retur mod forevisning af bon, og den følger da ikke med en fødselsdagsgave. Den påstand har vist intet på sig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
...et reklame-ur til 50 kr
Et skod-ur til 50 kr.!!! Til én der har rund fødselsdag? Den teori er vist lidt tynd.
Så vil jeg hellere komme med en flaske vin til 50 kr. Reklame-uret kan nemt blive opfattet som en fornærmelse.

Er du enig med mig, KageØre?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat