Se enkelt indlæg
Gammel 07-04-2011, 22:54   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg har tænkt lidt over hvordan en kommune ser på på psykisk diagnose.

min egen sygdomssituation har været jeg kun fejlede noget fysisk
for et halvt års tid og frem. har jeg også fået en psykisk diagnose

nemlig en skizotypisk sindslidelse, samt negativ skizofreni træk
samt angst en slags generaliseret angst.

er der nogen psykiske diagnoser som er finere end andre
forstået på den måde. at kommunen er mere behjælplig end ved andre

har set mange har ADHD depression og stress.
men hvor kommunen er helt ligeglad og ikke betragter det som noget varigt eller noget særligt. alså i forhold til ens arbejdsevne. det kommer man nok over

min point er hvordan er jeres forløb været med kommunen efter i har fået en psykisk diagnose
er jeres sagsbehandling blevet bedre eller dårligere

min egen er helt klart blevet bedre og der er virkelig kommet respekt omkring mine diagnoser. både hos sagsbehandler og lægekonsulenten
Da jeg blev visiteret til fleksjob i 2008 da hed det sig at det var kronisk stress og eftervirkninger fra en arbejdesskade .. ødelagt skulder osv..

Og nu her da tror jeg at det var "heldigt" at jeg havde gået på kursus i Mindfulness Meditation hos en psykiater som har et godt ry på kommunen og som har lang ventetid... for ca 1½ uge inden jeg fik min pension da skrev hun en statusrapp. (min egen læge har slet ikke været på banen...han så mig stadig som jeg var i fuldt vigør på et plejehjem) og i den stod der også varigt alvorligt stress .. alvorlig udbrændthed .. og depression.. som der nu er styr på..

Hun skrev ligeledes at hun ikke kunne se at jeg havde nogen rest arbejdsevne og at det ville bedre min livskvalitet hvis jeg fik pension...

Så jeg tror ikke at det er diagnoserne som sådan om den ene er mere fin end den anden.. det er nok mere vedkommende læge/psykiater der udtaler sig..

Håber at det hjælper... hvis du har brug for at vide mere, så må du gerne skrive til mig privat....

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat