Se enkelt indlæg
Gammel 10-07-2016, 16:19   #6
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svar. Ja du kan, da have ret i, at man bør, have aftaler, på skrift.Sagen er nok nærmest, der ikke, er aftalt noget , udover den plan, der er på jobnet, hvor der stod, at jeg inden for 4-6 uger skulle i praktik. Efter de 6 uger, så kom der en tilføjelse, hvor der stod, at der fortsat ledes efter praktik-plads.

Mit problem er, at jeg synes, at min sagsbehandler, slet ikke, kommunikerer, og følger op, på sagen - fordi, den reeelt ligger hos virksomhedskonsulenten, der skulle finde praktik (hvilket der så heller ikke skete - der er ikke sket noget, der er gået over 2 måneder). Der ville det jo være rart, hvis sagsbehandleren, havde fulgt op, hos virksomhedskonsulenten efter de 6 uger (jeg skulle have været i praktik senest 6 uger efter planen), der stod, i min plan, var overskredet..... I stedet, har jeg selv, måttet rykke, hos virksomhedskonslulenten for, om der var noget, på vej.

Jeg er blevet bedt om, at finde nogle kurser, på positiv-listen, hvilket jeg gjorde - sendte dem til sagsbehandleren. Da jeg så, her, den anden dag, efter en måneds tid, ringer, til hende, så nævner hun, arbejdsmarkedsbalancen, som evt. begrundelse, for, at det måske ikke, kan blive til noget. Et eksempel på, at sagsbehandler/virksomhedskonsulent, jo for længe siden, skulle have, sagt, at det område, skal du ikke, forvente, at få godkendt kurser til.... Så kunne jeg, jo have brugt tiden, på at finde et andet område. Går ud fra, at når kurserne, er på positiv-listen (både regionalt og lokalt), så er det fordi, at beskæftigelsessituationen er ok - og der er da også en masse job-opslag... Så, er det jo ret, bekymrende, at have en sagsbehandler, hvor der virker som om, at denne leder, efter, begrundelser, for at afvise - det skaber jo intet resultat.

Mit problem er, at jeg er utryg, ved sagsbehandleren.... Og hvis, det er sådan, at det er den enkelte sagsbehandlers skøn, der er afgørende .- for hvad man får, i sin revalideringsplan. Så er det jo, ret afgørende, om man har en sagsbehandler, der reelt, til dels, er på klienten side - og ikke kun, har til hensigt, at spare, så meget, som muligt (altså fløjtende ligeglad med klienten).

Har lyst til, at ringe, til sygedagpenge-afdelingen, og bede, om at få lov, at tale, med, en afdelingsleder eller andet - og forklare situationen - at jeg er utryg og i tvivl om hvorvidt min sag bliver varetaget bedst muligt.

Det virker dog som, at det er et arbejdsområde, hvor det er nogle ret skrappe medarbejdere (for at kunne være i det) - og så kan det jo være ligegyldigt om det er den ene eller anden sagsbehandler. jeg har, tidligere haft ringet derud (på sygedagpengeafdelingen), og bedt, om at blive ringet op, af lederen - det blev jeg aldrig. Og så har jeg gået, og været i tvivl, siden........

Sidst redigeret af Rotnase; 10-07-2016 kl. 16:22.
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat