Se enkelt indlæg
Gammel 25-09-2012, 21:10   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Hvis man har svært ved at få struktur på sin hverdag, kan det være en hjælp, at man har en liste på tre meget små og overskuelige ting, man skal nå.
Og de SKAL være små!
Ikke noget med ryd op i køkkenet- så er det for diffust, men ryd op i en skuffe eller et hjørne.
Når man kommer i gang, vil man opleve god energi, så er det man skal passe på- at projekterne ikke vokser, så man går død.
Den teknik lærte jeg af min mor engang hvor jeg kæmpede med en depression.

F.eks.kunne jeg slet ikke overskue, at skulle støve støv af i stuen, hele stuen, eller bare hele reolen.
Så jeg gav mig selv den opgave, bare at støve en enkelt hylde af.
Så kom jeg igang, for det var til at overskue.

Og pludselig havde jeg sørme støvet hele reolen af. Sejr.

Æternitet, hvis der er et eller andet tidspunkt af døgnet hvor du har bedre overblik, så skriv en eller 2 (små) opgaver ned, som du skal klare næste dag.

Og ja, jeg ved godt, at det er så nemt at sige/skrive, men for nogen kan det være den slags små ting, der kan gøre en stor forskel.

Og hvis denne løsning ikke virker for dig, så er det også ok.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat