Se enkelt indlæg
Gammel 18-09-2007, 23:31   #12
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg tror egentlig at spørgsmålet oftest stilles for at få en samtale igang eller for at finde fællesnævnere at bygge videre på eller simpelt hen bare for at sige noget!
Prøv at bytte stilling og tag udgangspunkt i at det er di´g der starter samtalen; hvad ville du da lægge ud med for at komme i snak/opretholde kontakten? Det kan mange gange være en fordel selv at være "den udfarende" for at styre en samtale eller overtage styringen. Prøv, på forhånd, i forskellige situationer, at udtænke dig hvad du ville sige hvis du havde styringen. På den måde kan du nemmere overtage styringen og dermed lede samtalen hen på de samtale emner der interesserer dig.
Jeg siger ofte:
før var jeg i "den og den branche", men jeg begynder at interessere mig mere og mere for (nævn dit) samfundspolitik, musik, fritidsmuligheder, menneskekundskab, medmenneskers iloyalitet eller andet. Og igen: "Jeg er en del optaget af diverse debatter" Derved kan du nemt gå videre uden direkte at komme ind på profession og du kan samtid dreje samtalen ind på ting du kan snakke med om eller fange samtalepartnerens interesser og bede ham/hende uddybe dem.
Og alt i alt skal du huske på alt det du er / har været inden verden ændrede sig. Du har ganske sikkert mange refrencer udover lige arbejdet: mor/far, idræt, læst, bøger, gået på kursus, en hobby, strikket/poleret bil, dybt angageret i familiens ve og vel, nydt skov og strand osv.
Og nu: Debatør på K10 Det er et rigtig godt svar, for med det svar ser du hurtigt om de spørger i oprigtig interesse eller de kun spørger overfaldisk: De som interesserer sig oprigtigt vil spørge ind til hvad K10 er og de som alligevel ikke spurgte af interesse vil hurtigt finde et nyt overfladisk tema. Her plejer jeg at sige joo, tak, sådan du ve´d. Og vende mig mod andre i lokalet før de gør det

"En husmor med to-3 børn, hus,villa, løbetræning og vovhund, var inviteret med til firmafest ved mandens arbejde og blev netop spurgt: Hvad laver du så? Hun tænkte hurtigt og svarede: Joo, jeg driver såmend et lille velfungerende familieforetagende "

Nok er vi her ikke fuldt arbejdsdygtige, men til gængæld har vi opnået indsigt i mange andre ting, som andre måske kan lære af, når de, af bar mangel på inteligente spørgsmål, spørger så overfladisk: Hvad laver du så?

Tjaaa, så kan man jo endelig også svare:
Jeg søger inteligente indfaldsvinkler til diverse former for smalltork, eller jeg søger udfordrende samtalepartnere i henhold til almen dannelse

Du skal ikke tro du er noget!
NEJ: DU SKAL VIDE AT DU`ER NOGET!!

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat