Se enkelt indlæg
Gammel 16-08-2011, 10:43   #15
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
HMS - hypermobilitet

Hejsa.

Der er flere herinde, der har hypermobilitet - eller HMS (hypermobilitetssyndrom) der gør, at hypermobiliteten er invaliderende. Du kan søge her på sitet om begge dele.

Mht. gangdistancen ved parkering kender jeg det alt for godt. Mit største problem sidder også i lænden. Jeg har fået Parkeringskort (invalidekort) pga. min ringe gangdistance - jeg fik min læge til at underskrive anmodningen og vedlagde udtalelser fra Gråsten og andre behandlere, hvor der står hvor lille min gangdistance er, før jeg får smerter. Dette parkeringskort har været guld værd.

Hvis du ikke allerede har været der, kan jeg varmt anbefale et ophold på Gråsten Gigthospital - her får du via et 3 ugers ophold kendskab til hvilke ting du skal/kan prioritere, og hvordan du lærer at leve med HMS samt passe på din krop. Også dette kan du læse mere om her på sitet. Det har været en øjenåbner for mig dette ophold. Det og deres smertehåndtering - det med at acceptere, at man ikke kan det hele samt at "give sig selv lov" til at tage de nødvendige pauser og sige fra - i meget større udstrækning en man egentlig har lyst til.

Du kan søge på HMS, hypermobilitet samt mit brugernavn, så vil der komme ne masse frem fra såvel mig samt fra andre med samme problem. Du er naturligvis ALTID velkommen til at kontakte mig direkte, såfremt der er noget du vil spørge om. Husk at passe på dig selv - der er kun dig selv der kan mærke efter hvordan din krop har det.

Kram herfra

Hilsen Tutti (42 årig førtidspensionist pga. HMS)

Sidst redigeret af Tutti; 16-08-2011 kl. 10:45. Årsag: tilføjelse
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat