Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2017, 18:51   #1
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Stop af sag (panikangst)

Hej alle. dette er ikke noget alvorligt, men jeg ville bare høre om andre har det på samme måde med forskellige helbredproblemer og i forbindelse med førtidspension:

Altså oven i kræften som er den primære årsag har jeg også panikangst. Og den kan kommunen da sandelig fremprovokere (formentlig ubevidst).

- Og jeg har ikke fået den første førtidspension så går i forvejen og er lidt spænt på om alt nu kører som det skal osv, men jeg mener jeg har tjekket alt jeg kan (også logget på via borger.dk og set det endelige beløb efter skat, dato osv) jeg kan regne med.

Derfor er jeg også gået igang med en mindre renovering af min lejlighed. Derfor har jeg indkøbt forskellige ting som et nyt sofabord, klæde skab, en seng (har ingen seng haft tidligere ligget på en lidt for kort sofa og sovet)., nogle lamper og andet forskelligt.

Førhen har min lejlighed nærmest kun været "et sted du kan sove og et TV", altså næsten ingen indretning, pga de økonomiske betingelser på kontanthjælp.

Nå, men det hele skulle sådan set være "på plads og falde i hak" som planlagt.

MEN!

Så i dag, så tjekker jeg lige min email (der kommer et lille piv hvis der er noget i E-boksen jeg lige skal kigge på også).

Og der var så en mail hvor der stod "Du har ny mail i din E-boks fra kommunen, overskriften er "Stop af sag."

Jeg fik sgu lige koldsved, rystende hænder og alt muligt ubehageligt fysisk (tæt på at kaste op dog uden det skete).

For min hjerne tænkte straks "Ohhh shit, har jeg lige brugt X-antal tusinde kroner på renovering af min lejlighed, og nu skal de lave mere bøvl?!?!?!" Penge som reelt ikke er mine endnu (men som jeg giver til mine forældre som låner mig dem i samme sekund de kommer).

Heldigvis fik jeg klikket mig ind i Eboksen (det er ikke ret længe siden den var gået ned og man ikke kunne se den i ca et døgn).

Og der stod "Stop af sag" - uddybende:

Nu vil kommunen ikke "gøre mere ved mig" da jeg nu er førtidspensionist og sådan er det, og derfor "stopper de sagen" og foretager sig ikke yderligere.

Så med andre ord de bekræfter kun det jeg allerede vidste, hvilket jo er fint nok som sådan.

Men synes i ikke de kunne have valgt en lidt mindre panik-angst-fremprovokerende overskrift?

De kunne have kaldt den alt muligt andet end "stop af sag".

Det blev jo kun værre af at alt det bøvl med fængsel midt i det hele har gjort at jeg i forvejen har kommuikeret en del med kommunen de seneste par mdr, især da de uberettiget stoppede min kontanthjælp i Juni.

Der var overskiften nemlig næsten ens: "Stop af kontanthjælps-sag", så et øjeblik tænkte jeg lige ÅHHHH NEJ, ikke noget med penge jeg troede jeg fik, men ikke får alligevel IGEN, som jeg skal klage over og i retten med.

De er sgu snu de kommuner. Lige her tror jeg det er ubevidst dog.

Men jeg er overbevist om at de med fuldt overlæg gør sådan nogle ting ved mennesker for at spare penge.

Kommunen tænker kun på at få refunderet penge fra statskassen (selvom det altsammen i bund og grund er alles skattekroner).

På mig virker det i al fald som om at de enten regner med at folk er snotdumme og bare regner med at det kommunen siger nok er rigtigt når de siger det, eller at de helt bevidst forsøger at "afspise" nogle af de sygeste borgere med mindre end de egenligt burde have.

- For folk er jo syge, og nogle har måske slet ikke kræfter/midler/energi til at begynde en klagesag osv.

Og hvis blot 1% så ikke klager over en afgørelse (selvom de klart ville få medhold) så har de stadig sparet 1 %.

Det kan godt være at kommunerne kan skal spare hvor de kan, men det er usmageligt når det går udover syge borgere som måske ikke magter at klage selv.

De har vist klemt at kommunen er til for borgernes skyld, og ikke omvendt.

Men HVIS de endelig skal spare mere end de allerede gør, så har jeg et godt forslag:

Omkring fængsel og økonomi i den forbindelse:

Man skal særskilt søge en ydelse der dækker ens husleje (gælder for domme op til 6 mdr, derefter er sagen endnu mere kompliceret). Dette kunne man automatisere. Så skal der ikke sidde en sagsbehandler og gennemgå hver enkelt sag.

Og når man så har fået søgt huslejen (og bevilget den) så får man guhjælpemig vedlagt 7 sider vejledning om hvordan man kan klage. Hvis man har fået det man har søgt om vil man jo ikke klage?

Så kan de sa spare, papir, kuverter, frimærker, osv.

Heldigvis er det hele ovre nu men nu vi var inde på panikangst:

Nu var jeg jo i forvejen "påvirket" af hele situationen med at være i fængsel. Så bliver det ikke bedre af at kommunen så sender et brev om at man ER bevilget sin husleje i sin bolig uden for fængslet, (så tror man jo at alt er ok i den anledning).

Så ringede jeg (mest "for sjov") til min udlejer den 24. i måneden fordi der stadig var bøvl om den kontanthjælp fra hvor jeg IKKE var fængslet (1-19.juni) for at høre om de så faktisk havde modtaget huslejen som kommunen bevilgede den 5. juli.

5. Juli er ganske vist også for sent, og jeg havde sådan set også søgt på papirspost allerede den 19. juni, men det brev har enten posten eller fængslet smidt væk. Kommunen nægtede i al fald at have modtaget det.

5. Juli er dog kort over tid, så det kan man max få en rykker af. Men faktisk så skulle der så meget snak og tilbage til at det blev den 29. juli inden kommunen rent faktisk betalte den husleje (og udlejer bekræftede at have modtaget den). Udlejer var begyndt at snakke om udsættelse og advokater, så der skulle ske noget jo !. Og det var jo bevilget, så få dog betalt de penge ik....

August måned gik heldigvis bedre, nu var der styr på det. Og den indeholdt for resten en ekstraregning på 1100 kr på varme (årsopgørelse) så den åd kommunen lige i samme omgang (selvom jeg ikke har haft noget nævneværdigt varmeforbrug i perioden da det jo er i sommerhalvåret vi befinder os i).

Så den vej rundt er det jo fint nok med det, kan jeg heller ikke klage over (men mon ikke jeg skal have 7 sider klage-vejledning alligevel

Det er jo bare hele "systemet" som er skruet forkert sammen, lav det ordenligt så kan de spare mange penge (og undgå panikangst hos i forvejen syge mennesker) og også lige tænke bare mere end 5 sekunder over hvad de bruger som overskrift i en mail.

En bedre havde måske blir været "Alt er ok i forbindelse med din førtidspension", så havde jeg ikke fået det panikangstanfald.
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat