Se enkelt indlæg
Gammel 23-07-2014, 19:17   #16
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ved man ikke, at livskvalitet øger chancen for at holde borgeren funktionsdygtig og klar til evt. job?

Jo jo, men for det meste når man snakker om, at det kun er for livskvalitet, så er det for at man netop ikke misforstår det som funktionsdygtighed der kan bruges på arbejdsmarkedet, men gør at personen bedre kan klare en hverdag.

Hvad så med de rettidige, utvetydige speciallæge meddelelser, som betvivles af et team, der kun kender den lille del af sagen, som sagsbehandleren, i samråd med sin foresatte, har pillet ud til dem?

Ja, det skal jeg ikke kunne sige, det er HELDIGVIS ikke noget jeg selv har været udsat for endnu, og aldrig håber jeg kommer til at opleve.

Hvad med de gentagne arbejdsprøvninger, der igen og igen, med stor konsekvens, sender borgeren ud i netop de værste situationer for denne, imens klientens egne forslag til en funktion afslås som urealistiske?

Vi kan være enige om, at der til tider bliver begået nogen brølere, det vil jeg ikke engang benægte, vi kan jo tage den seneste blind mand skal finde skodder.. ja , og ja der findes også hvor man bruger den arbejdsprøvning hvor det ikke er til gavn for nogen, det er jeg ret sikker på sker, desværre.

Ja, det er en øvelse, man kan foretage for at tvinge kommunen til at tage HELE ens sagsforløb i betragtning, når de har udtalt, at de ikke vil, - og til at få nyeste indhentede lægestatus med i bedømmelsen, når kommunen mener, at de selv har indhentet den for sent, og derfor ikke vil tage den i betragtning.
Dette er ikke mudderkastning, men eksempler, der måske kunne besvare din undren.
Og her er det jo så nok, at jeg går hen og er den naive blårøjet Socialrådgiver, fordi at jeg vil jo netop mene at man ALTID ser på hele sagen, hvordan danner jeg ellers helhedsbilledet, som jeg har lært gennem 3½ års uddannelse. Det gælder jo netop om at kigge på hele mennesket, og ikke kun sygdom/arbejdsevne... men det er jo så nok der jeg nok skal få mine problemer med ledelse på et tidspunkt

Jeg ser det bestemt ikke som mudderkastning, jeg er 36 år, og jeg ved jo at der findes nogen rigtig grimme eksempler, og jeg er netop begyndt for ikke så længe siden, men jeg håber jo, at mit gå på mod og snak/samarbejde med borgeren, vil smitte af på nogen andre eventuelt.

[QUOTE=L.S.;310621]Folmand - har du set tråden om autorisation af socialrådgivere?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235


Ja jeg har godt set den, og er ret enig med at det burde det være
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat