Se enkelt indlæg
Gammel 28-11-2014, 20:44   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Østerbro har givet gode råd..

Kære TLH.

Jeg følger op med følgende:

Du må ikke vente med at indgive dine klager over sagsbehandlingen og den manglende aktindsigt", da begge forhold er alvorlige.

Mit råd er, at du indgiver klagerne nu.

Du må ikke være bange for at din SB bliver sur eller vred, denne har jo allerede vist at denne er inkompetent i forhold til lovgivning og behandling af syge borgere.

Du nævner: "Du skriver, at jeg, hvis jeg modtager et skriftlige varsel om sygedagpengestop, har jeg kun nogle få dage til indsigelser."

Det er partshøringen jeg mener. Du skal have en skriftlig varsel på 14 dage og den første henvendelse fra kommunen er en "Partshøring" hvor du har mulighed for at kommentere deres varsel om sygedagpengestop.

Det er den frist der bliver kort fra kommunens side af, fra du modtager varslet til du skal have afleveret dine kommentarer, som en "Partshøring"

Praktiserende læge.

... er blevet en vigtig faktor i ens sociale sag i dag, i modsætning til før.

Din praktiserende læge har muligheden for uopfordret til at henvende sig til kommunen med forslag om "socialmedicinsk sagsbehandling" herunder skrive sin mening om hvad der er god behandling for dig nu og her, gennem en LÆ 165 http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131

En sådan henvendelse kan kommunen ikke sidde overhørig, men skal tages med i den videre vurdering.

Men det er altid kommunen som afgøre en sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat