Se enkelt indlæg
Gammel 25-05-2009, 14:16   #6
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
Webmaster skrev: "Hvis du er enlig, kan du have supplerende indtægter op til 64.100 kr. om året (2009), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 64.100 kr. (2009). Du får ikke udbetalt førtidspension, hvis du samlet set har indtægter, der er højere end 676.500 kr. (2009). "

Så er spørgsmålet: Er der her tale om en samlet hustandsindtægt? eller er det din egen (individuelle) indtægt?

På siden, som et af linkene webmaster har lagt ind, står der:

"Du kan kun få satsen som enlig, hvis du er ’reelt enlig’. Der vil altid være tale om et konkret skøn, når kommunen skal vurdere, om du er reelt enlig, hvis du møder en ny partner. Kommunen ser bl.a. på jeres folkeregisteradresser, hvor ofte din partner overnatter hos dig, og om han eller hun bidrager til din økonomi."

Spørgsmål: Hvornår er man "reelt enlig"? og hvornår har man en partner? Jeg har et hjemmeboende barn over 18, under uddannelse. Er jeg så "reelt enlig" eller er hun min "samlever"? Set i forbindelse med boligsikring, så betragtes hun som "samlever" og dermed medforsørger. Gør hun også det, hvis der er tale om førtidspension?

KH
Henriette
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat