Se enkelt indlæg
Gammel 18-12-2011, 10:14   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvad er f.eks en opfølgningsplan?
En opfølgningsplan, er noget man laver i forbindelse med de samtaler man har med sagsbehandleren, den beskriver hvor man er nu, og hvad evt. skal sættes i gang.

Hvad er f.eks varighedsbegrænsningen?
Som grundlag kan man kun modtage sygedagpenge i 52 uger. Der er dog forlængelses muligheder. For at bruge dem kan man grundlæggende sige at dine lidelser skal være stationære (ingen forværring/ingen forbedring i sigte) og at der ikke kan behandles mere.

Jeg er ikke afprøvet efter Arbejdsevnemetoden.
Det skal du! Der skal foretages en vurdering i forhold til arbejdevnemetoden før de må stoppe dine sygedagpenge, eneste undtagelse er hvis borgeren selv raskmelder sig. Du bør i den forbindelse, MEGET TYDELIGT få forklaret din sagsbehandler at du er MEGET i tvivl om din fremtidige arbejdsevne, og at du ønsker at få afklaring på den.

Som jeg læser det du har skrevet ind af status attesten, er det helt klart at de vil lukke dine sygedagpenge i forhold til at dine lidelser af din læge anses for at være stationære, og det betyder normalt at man "raskmeldes" det er derfor at du skal have fortalt dem at du skal afklares i forhold til din arbejdsevne.

Du er ikke, ifølge hvad din læge skriver, en kandidat til førtidspension. Men en visitation til fleksjob kunne være en mulighed, alt efter hvad et eventuelt afklaringsforløb siger...

Kunne det bruges?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat