Emner: pensionssag.
Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2007, 17:20   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: pensionssag.

Citat:
sparkongefre skrev:
hvornår starter en pensionssag ?
Det gør den i det du selv søger en ftp efter § 17 eller din sagsbehandler indstiller dig til en .
Behandlingen af din sag skal være overstået i løbet af tre månder og er den ikke det skal du oplyses af kommunen om at din sag ikke når at blive færdigbehandlet og hvorfor.

Citat:
kan jeg blive smidt på dagpenge fordi kommunen sylter sagen , så mine dagpenge ophører ?
Jeg ved ikke hvad du mener med at du kan blive smidt på dagpenge fordi kommunen sylter sagen...

Det jeg kan forestille mig er (ret mig hvis det er forkert ) at du nu er på sygedagpenge og at du er langtids sygemeldt ?

Jeg var selv på sygedagpenge og berettiget til dagpenge, men da kommunen efter sygedagpenge loven ikke havde behandlet min sag færdig inden sygedagpenge ophør røg jeg af sygedagpenge, da jeg henvendte mig til fagforeningen fik jeg at vide at der ikke var nogen dagpenge at hente, fordi jeg stadig var sygemeldt og dermed ikke til rådighed for arbejdsmarkedet som der står i loven at man skal være...

Derfor havnede jeg på kontanthjælp, og da jeg så endelig var færdig med systemet og de havde fundet ud af at det var fleksjob jeg skulle have ja så var jeg på kontanthjælp i stedet for ledighedsydelse fordi jeg jo kom fra kontanthjælp....

Så er det den vej dine tanker går så syntes jeg helt bestemt at du skal se at få sparket kommunen i en vis legemesdel...

Hvad jeg ikke blev oplyst om da jeg røg for sygedagpenge grænsen var at jeg havde en ankemulighed og den brugte jeg så derfor ikke, det er noget der er meget vigtig at være obs på ...

Ellers syntes jeg du skal kigge på det jessica har skrevet og gøre som hun har skrevet, få fat i din sagsbehandler er der ikke en ressourceprofil på dig så insistere på at den bliver lavet NU og at de kommer igang med din sag NU...
i sidste ende er det dig der kan havne i en alvorlig klemme

med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat